کد خبر: 1008683
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
یک کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: دنیای امروز دنیای ارتباطات و جنگ نرم است و شبکه پرس تی وی ابزار خوبی برای این مهم به شمار می‌رود.
زهرا صلواتی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: نوذر شفیعی درخصوص سیزدهمین سالگرد تاسیس شبکه پرس تی وی با بیان این مطلب افزود: قدرت نرم یعنی توانایی تاثیرگذاری بر دیگران، که هم ابزار مخصوص به خودش را می‌خواهد و هم محتوایش را. بر این اساس، شبکه پرس تی وی ابزار خوبی برای جنگ نرم به شمار می‌رود و در عین حال، به لحاظ تولید محتوا هم عملکرد قابل قبولی داشته است.
وی با تاکید بر اینکه پرس تی وی مشکلات زیادی را برای دشمنان نظام به وجود آورده است، اظهار کرد: شبکه پرس تی وی حرف‌هایی را که لازم بوده درباره ماهیت و سیاست‌های کشور‌های سلطه گر زده شود بیان کرده و در آگاهی بخشی به افکار عمومی و ارتقای قوه تحلیل مخاطبانش قابلیت‌های خیلی خوبی از خود را به نمایش گذاشته است.
شفیعی خاطرنشان کرد: عنصر زبان در برقراری ارتباط با مخاطب خیلی اهمیت دارد و طبیعتا با زبان فارسی نمی‌توان با دنیا حرف زد و ارتباط برقرار کرد. شبکه پرس تی وی با برخورداری از زبان مادر انگلیسی که نفوذ بالایی در دنیا دارد توانسته است تاثیرگذاری زیادی در معرفی دیدگاه‌های و اصول نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.
این کارشناس مسائل بین الملل فعالیت شبکه پرس تی وی را در شرایط امروز جهان برای نظام جمهوری اسلامی مغتنم دانست و یادآور شد: در شرایطی که هجمه وسیعی از جنگ روانی و تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، حضور و فعالیت شبکه پرس تی وی یک نیاز و غنیمت است و باید از این شبکه حمایت شود.
وی خواستار یک کار مطالعاتی درباره چگونگی تاثیرگذاری بیشتر شبکه پرس تی وی بر مخاطبان خود شد و گفت: استفاده از تجربیات رسانه‌های دیگر هم می‌تواند در پیشبرد اهداف یک رسانه تاثیرگذار باشد. همچنین استفاده از مجریان مجرب و مسلط هم برای برقراری ارتباط رسانه‌ای حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد. مجری به مثابه ویترین یک رسانه است و چگونگی انتقال پیام توسط او در تاثیرگذاری بر مخاطب تاثیر ویژه و مهمی دارد.
شفیعی بر لزوم تداوم و تقویت استفاده از کارشناسان مختلف در برنامه‌های شبکه پرس تی وی تاکید کرد و افزود: بهره گیری از کارشناسان و صاحب نظران بومی هر کشور و منطقه، می‌تواند به لحاظ روانی بر مخاطبان تاثیر بگذارد و باعث جذب هر چه بیشتر آن‌ها شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار