کد خبر: 1008624
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
وقتی سیل خسارات زیادی به مناطق مختلف لرستان وارد کرد، این محمدباقر نوبخت در سمت رئیس سازمان برنامه و بودجه بود که هر بار از اختصاص اعتباراتی برای کمک به مردم و بازسازی زیرساخت‌ها حرف می‌زد. در آن زمان اعلام شد سیل یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش مسکن، ۷۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های صنفی و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.
حوریه ملکی
سرویس ایران جوان آنلاین: سیل فروردین ماه ۹۸ چندین استان را درنوردید و خسارات زیادی بر جای گذاشت. خشم طبیعت که در گلستان و لرستان و خوزستان، تعدادی از هوطنان را بی‌خانمان کرده و زیرساخت‌های بی‌شماری را از بین برد. استان لرستان از جمله استان‌های سیل‌زده بود که براساس آمار بیش از ۸ هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های آن خسارت وارد شد. بعد از آن مسئولان یکی پس از دیگری وارد این استان شده و پس از گرفتن عکس‌های یادگاری قول‌هایی می‌دادند و آنجا را ترک می‌کردند. آن‌ها می‌رفتند و مردمی می‌ماندند که چشم به راه انجام کار‌ها و رفع مشکلات‌شان بودند. حالا بعد از گذشت حدود ۱۵ ماه از وقوع سیل، معاون عمرانی استانداری لرستان، از معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ای گلایه می‌کند که قول‌هایی در رابطه با تأمین ماشین‌آلات، اعتبارات راه‌ها، ساماندهی رودخانه‌ها، پل‌ها و زیرساخت‌های دیگر داده و رفته و هرگز عملی نشده.

وقتی سیل خسارات زیادی به مناطق مختلف لرستان وارد کرد، این محمدباقر نوبخت در سمت رئیس سازمان برنامه و بودجه بود که هر بار از اختصاص اعتباراتی برای کمک به مردم و بازسازی زیرساخت‌ها حرف می‌زد. در آن زمان اعلام شد سیل یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش مسکن، ۷۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های صنفی و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد. مدیرکل مدیریت بحران لرستان مجموع خسارات وارد به زیرساخت‌های استان در مناطق مختلف را حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که اگر اعتبارات به سرعت تخصیص نیابد حتماً لرستان دچار مشکلات دیگری می‌شود که هزینه‌های بالاتری را به مردم تحمیل می‌کند. روز‌ها از پی هم آمدند و رفتند و خرده پول‌هایی هم به استان رسید که کفاف رفع تمام مشکلات را نمی‌داد و حالا معاون استاندار لرستان گفته: «وعده‌های معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبارات سیلاب عملی نشده است.»

گودرز امیری با تأکید بر اینکه قول‌های نوبخت در بحث تأمین ماشین‌آلات، اعتبارات راه‌ها، ساماندهی رودخانه‌ها، پل‌ها و… بعد از وقوع سیلاب به نتیجه نرسیده است به مهر گفته: «لرستان خسارات زیادی را متحمل شد که باید با نگاه ویژه‌ای به آن تصمیم‌گیری می‌شد.» وی با بیان اینکه در این رابطه اعتباراتی اختصاص پیدا کرد و کار شروع شد، اما به دلیل اینکه نیمه تمام بود دوباره بخشی از آن‌ها در سیلاب اسفندماه از بین رفت، افزود: «دوباره کار در این رابطه شروع شده، اما اگر اعتبارات اختصاص پیدا نکند و این پروژه‌ها به نتیجه نرسد ممکن است این پروژه‌ها در آینده با وجود سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت گرفته دچار آسیب شوند.» امیری با بیان اینکه در سفری که نوبخت به استان داشتند قول‌های خوبی دادند، اما این قول‌ها تحقق پیدا نکردند، گفت: این قول‌ها در بحث تأمین ماشین‌آلات، راه‌ها، ساماندهی رودخانه و پل‌ها و مسائل دیگر و زیرساخت‌ها بود که هرگز عملی نشد.»

راه‌های روستایی نیمه کاره مانده‌اند

در کنار نیاز‌هایی که لرستان در رابطه با خرابی‌های سیلابش دارد، برخی پروژه‌ها هم وجود دارند که باید حتماً به اتمام برسند. در همین باره معاون عمرانی استانداری لرستان به وضعیت راه‌های روستایی لرستان اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر در بخش پیمانکاری راه‌های روستایی، بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستیم و هیچ اعتباری هم نداریم.» وی با بیان اینکه ۹ میلیارد تومان امسال در بخش آسفالت به ما پرداخت شد، ادامه داد: «۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی در لرستان داریم که زیرسازی شده و آماده آسفالت است همچنین حدود ۲ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که نیاز به راه شکافی، راهسازی و ابنیه فنی دارد.» امیری با تأکید بر اینکه با این اعداد و ارقام ناچیز به جایی در حوزه راه روستایی نخواهیم رسید، با اشاره به اینکه کریدور غرب در خرم‌آباد قطع می‌شود، گفت: اجرای این کریدور به ماده ۲۳ نیاز دارد و این امر در قالب اصلاحیه عملی می‌شود و باید به جنوب و غرب وصل شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار