کد خبر: 1007757
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به شرکت ۵۷هزار نفر در مسابقه کتابخوانی «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» می‌گوید: این مسابقه با هدف ترویج، همگانی کردن و آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم بنیادین مسئولیت اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر، در دستور کار قرار گرفت.
مصطفی شاه‌کرمی
سرويس فرهنگ و  هنر جوان آنلاين: حجت‌الاسلام «جلیل محبی» روز گذشته در نشست خبری اعلام اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی و با همکاری این ستاد و با هدف ترویج و همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دوره جدید بنا دارد در خصوص مسئولیت اجتماعی و حقوق شهروندی فعالیت فرهنگی انجام دهد، بدین منظور معاونت آموزش، فرهنگ‌سازی و رسانه در این ستاد تاسیس شد. در این معاونت به دنبال تغییر نگرش مردم کشور در لایه‌ها و سنین مختلف نسبت به مسئله مسئولیت اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر هستیم. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه طی یک بررسی توسط مرکز افکارسنجی به این نتیجه رسیدیم که امر به معروف از منظر دینی برای مردم اشتباه جا افتاده است، افزود: برای اینکه مردم با مفاهیم بنیادین امر به معروف و نهی از منکر بیشتر آشنا شوند، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار مسابقه کتابخوانی قرار گرفت. مفاهیم قرآنی، احادیث معصومان (ع)، بیانات امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری چهار بحث اصلی کتابی هستند که در قطع پالتویی تهیه و مسابقه‌ای در مورد آن برگزار شد. مهدی رمضانی، معاون توسعه و ترویج امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه در این مشارکت میان ما و ستاد سهم‌خواهی وجود نداشت، افزود: امیدواریم این کار مشترک به سایر دستگاه‌ها نیز سرایت کند و شاهد ترویج کتاب و کتابخوانی باشیم.

در یک فضای مثبت تلاش کردیم کاری خوب و قابل دفاع صورت گیرد. این یک شروع بود و البته شروع خوبی که امیدواریم مشابه این اتفاقات رخ دهد.

رمضانی در ادامه گفت: آمار نشان می‌دهد از بین ۵۷هزار نفر شرکت‌کننده در این مسابقه ۵۵درصد شرکت‌کنندگان بانوان و ۴۵درصد آقایان مشارکت داشتند. در واقع ۳۱هزار نفر زن و ۲۶هزار نفر مرد در این دوره همراه مسابقه بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار