کد خبر: 1007596
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
رئیس مرکز پویانمایی صبا:
رئیس مرکز پویانمایی صبا ضمن اعلام ساخت انیمیشن تک‌قسمتی مرتبط با زندگی سردار سلیمانی در مجموعه «چهل شاهد» از پخش آن همزمان با سالگرد شهادت این شهید بزرگوار خبر داد.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: تصویر‌سازی و ارائه وجوه شخصیتی یک قهرمان ملی در مدیوم‌های متنوعی از تلویزیون و سینما تا تولید و ساخت انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی برای هر کشوری مهم و چه بسا حیاتی است، چه اینکه با چنین رویکردی از طرفی جلوی حبس یک قهرمان در زمان و مکانی خاص گرفته می‌شود، از سوی دیگر باعث می‌شود تا شمیم وجود چنین مفاخری در بین نسل‌های آتی یک ملت ماندگار شود. یکی از مصادیق جلوگیری از حبس یک قهرمان در دوران حیاتش ساخت اثری تحت عنوان «چهل شاهد» با محوریت ساخت اثری در رابطه با سبک زندگی ۴۰ شهید انقلاب اسلامی در مرکز صبا صدا و سیماست. محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز صبا درباره این مجموعه پویانمایی و بخشی از آن که مرتبط با شهید سلیمانی است و خبر ساخت آن چندی پیش مطرح شده بود، به مهر گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی قول دادیم که اثری را در قالب زندگینامه‌ای بسازیم که یک مجموعه پویانمایی با نام «چهل شاهد» است. محمدعلی صفورا ساخت این مجموعه را بر عهده گرفت که تهیه کننده و کارگردان آن است و همچنان در حال کار روی مراحل تولید این مجموعه است.

رئیس مرکز صبا درباره این مجموعه ۴۰ قسمتی که چند فصل دارد، عنوان کرد: فصل اول از این مجموعه که هفت قسمت دارد هم اکنون آماده شده و قرار است در هفته دفاع مقدس سال جاری روی آنتن برود. وی در پایان گفت: یک قسمت از این مجموعه ۴۰قسمتی به زندگی سردار سلیمانی اختصاص یافته است که مقاطعی از زندگی او را در برمی‌گیرد و قرار است در سالگرد شهادت این شهید بزرگوار پخش شود. مطالعه، نگارش سناریو و پیش تولید پویانمایی «زندگی تا شهادت سردار سلیمانی» سال گذشته با کیفیت Full HD به صورت اثری نیمه‌بلند با تکنیک کمیک موشن آغاز شده است. این انیمیشن در ادامه ساخت مجموعه پویانمایی «چهل شاهد» تعریف شده و مخاطبش نوجوانان هستند. طبق اعلام رسمی این مرکز که مسئولیت ساخت و تولید این مجموعه را بر عهده دارد، انیمیشن «چهل شاهد» شامل زندگی تا شهادت ۴۰شهید انقلاب و دفاع مقدس با نمایش تصویری از اخلاق، رفتار و سبک زندگی آنان است. سه قسمت از مجموعه «چهل شاهد» مربوط به زندگی شهیدان محمد منتظرقائم، محمد جهان‌آرا و عبدالحسین برونسی است که ساخت هر قسمت از این مجموعه تقریباً دو ماه زمان می‌برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار