کد خبر: 1004414
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری:
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت:با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا قطارشهری مشهد بازگشایی خواهد شد.

وحید مبین مقدم در خصوص بازگشایی قطار شهری و آمادگی‌های لازم  اظهار کرد: باتوجه به مصوبه‌ای که در هفته جاری در شورای اسلامی شهر مشهد داشتیم، موضوع فعالیت مجدد مترو در اختیار شهردار مشهد قرار گرفت و با اخذ نظر ستاد کرونا استان این خدمات‌رسانی فعال خواهد شد.

وی افزود: در این فاصله برای تامین امنیت مسافران یک‌سری اقدامات انجام شد. ابتدا همه دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در قطار شهری بر اساس دستوالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تنظیم شده است و پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی کاملا بومی‌سازی شده است، همچنین این آمادگی وجود دارد که به محض فعالیت مجدد قطار شهری، این اقدامات را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد بیان کرد: فاصله‌گذاری و علامت‌گذاری صندلی‌ها اعم از داخل واگن و در ایستگاه‌ها در دو خط قطار شهری کاملا رعایت خواهد شد و در کل 36 ایستگاه مربوط به خط‌های یک و دو و صندلی‌های آن فاصله‌گذاری خواهند شد.

مبین مقدم خاطرنشان کرد: همچنین یکسری فاصله‌گذاری و علائم در داخل ایستگاه‌های پرتردد لحاظ می‌شود تا مردم با رعایت نکات بهداشتی بتوانند در این مسیر به ما کمک کنند.
وی با بیان اینکه به صورت مداوم بحث ضدعفونی کردن 130 واگن خط یک و دو و 36 ایستگاه این دو خط در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: تمامی ایستگاه‌ها به صورت مداوم ضدعفونی خواهند شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: علاوه بر آن سطوح پر دسترس مردم مانند دستگاه‌های شارژ من‌کارت، نرده‌ها، هندریل پله برقی، کلید آسانسورها، گیت‌ها و صندلی‌ها نیز به طور منظم ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.
مبین مقدم بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که در برنامه‌ریزی ما قرار دارد، بحث فروش ماسک در ایستگاه‌های فعال است همچنین توصیه ما به مردم این است که در صورت استفاده از حمل و نقل عمومی حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی ادامه داد: کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح و اجسام نیز راه‌اندازی شده است و تاکنون 50 هزار لیتر تولید محلول ضدعفونی صورت گرفته که این امر همچنان ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد با بیان اینکه دریافت وجه نقد نیز در ایستگاه‌ها ممنوع است، تصریح کرد: همچنین دکمه قرار گرفته روی درب قطار در هنگام ورود و خروج مسافر با تماس مستقیم دست در ارتباط است و یکی از نقاط تجمع ویروس خواهد بود، به صورت اتومات توسط راهبر قطار شهری باز و بست خواهد شد و دیگر نیازی به فشار دکمه نیست.
وی با اشاره به اینکه یکسری از اقدامات نیز در حوزه آموزشی و اطلاع‌رسانی صورت گرفته، گفت: علاوه بر آن موشن‌گرافی با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در شبکه‌های فضای مجازی به محض بازگشایی مترو اکران خواهد شد و در 36 ایستگاه بنر و پوسترهایی درباره موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی نصب خواهد شد. همچنین از طریق 970 مانیتوری که در قطار و سکوی ایستگاه‌های وجود دارد نیز مباحث و کیلپ‌های آموزشی مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی را اکران خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار