کد خبر: 1002827
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری هکری ۱۶ ساله در تحقیقات کارشناسان این پلیس در اراک خبر داد و گفت: این هکر با روش فیشینگ از ۴۰۰ حساب بانکی سرقت کرده بود.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزیدر گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش شهروندی اراکی با ارائه مرجوعه قضایی، درخواست رسیدگی به برداشتی غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی‌اش را به این پلیس ارائه داد و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده از شاکی مشخص شد که این فرد در یک کانال تلگرامی برنامه‌ای را دانلود کرده و برای فعال‌سازی آن، از طریق این برنامه به یک درگاه اینترنتی هدایت شده و با وارد کردن اطلاعات حساب بانکی‌اش در این درگاه، بعد از مدت‌زمانی متوجه برداشت غیرمجاز مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال از حسابش می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در رسیدگی به این موضوع، اطلاعاتی دیگر از سرقت‌های حساب بانکی اشخاصی دیگر از طریق این برنامه جعلی که با عنوان همدم‌یاب و موارد مشابه در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شد، به دست آمد.

آنقی یادآورشد: در روند تحقیقات تکمیلی پلیس، عامل این برداشت‌های غیرمجاز در شهر اراک شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی این فرد که نوجوانی ۱۶ ساله بود، دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف فرد دستگیر شده به جرائم سایبری خود بیان داشت: با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست آمده بود، متهم به تبلیغ نرم‌افزار فیشینگ با عنوان همدم‌یاب و دیگر عناوین مشابه در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد و اذعان داشت با این روش ۴۰۰ اطلاعات حساب بانکی را سرقت و از وجوه آن برای شارژ حساب خودش در یکی از شرکت‌های اینترنتی مسافرتی استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران می‌باشند، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزار‌ها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

آنقی افزود: از عضویت در کانال‌های تلگرامی تحت عناوین فروش شارژ ارزان‌قیمت، فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای، صیغه یابی، ماهواره جیبی و ... جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و کاربران فضای مجازی درصورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر