کد خبر: 1002719
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز خبرداد
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: امکان پرداخت قبض گاز مشترکان تا پایان خرداد سال جاری به صورت تدریجی وجود دارد و هیچ گونه هشداری برای آن ها ارسال نمی شود.

حسین تقی نژاد گفت: از تاریخ یکم اسفندماه سال 98 که انتشار ویروس کرونا در کشور ثابت شد، شرکت گاز استان البرز نیز مانند دیگر ادارات در جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا و حفظ سلامت همگان برخی فعالیت های خود را متوقف کرد که کنتورخوانی از جمله آن ها بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به مقررات موجود، در زمانی که کنتورخوانی میسر نیست بیان کرد: به منظور صدور قبض گاز برای مشترکین، در برخی موارد این امر به صورت تلفنی صورت گرفت و در مواردی نیز به صورت علی الحساب بر اساس مصرف دوره مشابه در سال قبل، قبوض گاز مالکان صادر شد.
تقی نژاد افزود: اما با وجود همه تمهیدات صورت گرفته برخی از مشترکان موفق به دریافت قبض گاز نشدند که در هر سه حالت مشکلی برای آن ها پیش نمی آید و جای نگرانی نیست زیرا قرائت فیزیکی کنتور گاز از هفته گذشته آغاز شده و برای ماه جاری این موضوع به تعادل می رسد.

وی مطرح کرد: آن دسته از مشترکانی که به هر دلیلی موفق به صدور و پرداخت قبض گاز نشدند ممکن است قبض بعدی آن ها سه ماهه صادر شود و در خصوص مشترکانی که تا پایان خرداد در پرداخت هزینه مشکلی داشته باشند، مصوبه ای وجود دارد که می توانند این موضوع را به زمان دیگری موکول کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در مورد نحوه دریافت هزینه از آنها اعلام کرد: به منظور برطرف شدن این مشکل نیز رقم مذکور به صورت تدریجی از مالکان دریافت می شود و هیچ گونه هشداری برای آن ها ارسال نمی شود.

تقی نژاد تصریح کرد: معمولا در چنین شرایطی مابه التفاوتی نخواهیم داشت زیرا قیمت ها تقریبا یکسان است بنابراین هم پوشانی لازم صورت می گیرد اما اگر از یک دوره سرد وارد یک دوره گرم می شدیم ممکن بود قیمت ها تفاوت داشته باشد اما از اسفند تا اواسط بهار مصرف گاز تقریبا یکسان است.

وی بیان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با هدف کاهش تعداد مراجعه کنندگان و حفظ سلامت آن ها، شهروندان می توانند برای دریافت خدمات غیرحضوری، با اعلام رقم کنتور به صورت پیامکی و الکترونیکی قبض گاز خود را صادر و پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرد: بدین منظور امکان درج رقم کنتور گاز از طریق سامانه ghabz.nigc.ir و سامانه پیامکی 1000194 فراهم شده است که در این فرآیند مشترکان باید رقم کنتور خود را از چپ به راست (ارقام سیاه رنگ کنتور* شماره اشتراک*k) را به این سامانه ارسال کنند.

تقی نژاد در پایان با اشاره به تلاش شبانه روزی و آماده باش پرسنل شرکت گاز، سازمان آب و اداره برق اذعان کرد: مصرف گاز در استان البرز در زمان شیوع کرونا با دیگر مواقع تفاوت چندانی نداشته است و در حال حاضر نیز خبری از افزایش قیمت نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار