کد خبر: 1001828
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
براساس جلسه یکصد و سی و دوم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تشکیل مجمع عمومی شرکت‌های سهامی عام ۲ ماه تمدید شد.
 

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: براساس نامه محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور،  تشکیل مجمع عمومی شرکت های سهامی عام 2 ماه تمدید شد.

بر این اساس، بعضی مفاد این مصوبه از جمله تمدید دو ماهه اظهارنامه‌های مالیاتی پیش از این در شورای هماهنگی سران قوا تصویب شده بود و با توجه به ماهیت بقیه مفاد مصوبه 3 بندی شورای اقتصادی دولت، به نظر می‌رسد دیگر مفاد این مصوبه نیز پشتوانه مشابهی داشته‌اند.

در این نامه آمده است: پیرو تصمیمات جلسه یکصد و سی و دوم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۲ در خصوص کمک به واحدهای کسب و کار و تسهیل در انجام امور مالیاتی، خواهشمند است پیشنهادهای زیر در دستور جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گیرد:

الف) مهلت تعیین شده در قوانین و مقررات ناظر بر تشکیل مجمع عمومی شرکتهای سهامی عام که تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ باید مجامع خود را برگزار نمایند به مدت ۲ ماه تمدید می شود.

ب) موعدهای مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه های مالیاتی و رسیدگی های مالیاتی که مهلت انقضای آن از ۱۳۹۹.۲.۱ لغایت ۱۳۹۹.۴.۳۱ به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۹ تمدید و کلیه احکام قانون مرتبط بر این تمدید مترتب می باشد.

ج) به منظور پیشگیری از تبادل اسناد کاغذی و مراجعات حضوری و بالا رفتن احتمال شیوع بیماری کروید -۱۹ در چارچوب قانون تجارت الکترونیک به ویژه مواد «۷ و ۱۴»، استفاده از امضای دیجیتال با رعایت ضوابط ماده «۱۰» قانون مزبور برای ایجاد و تایید محتوای دیجیتال حاوی داده های مندرج در اسناد تجاری لازم الاجرا، پرداخت حق تمبر و احراز هویت اشخاص کفایت نموده و محتوای دیجیتال امضا شده از این طریق در حکم اصل اسناد کاغذی، سند پرداخت حق تمبر و احراز هویت حضوری در مبادلات تجاری و مالی است.

به گزارش فارس، هنوز بند ج این مصوبه در مورد امضای دیجیتال عملیاتی نشده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار