کد خبر: 1001565
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
براساس گزارش رسانه‌های چینی اجرای آزمایشی استفاده از ارز مجازی یوآن چین از هفته آینده میلادی در چهار شهر مهم این کشور آغاز می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش فارس به نقل از گاردین، رسانه‌های چین اعلام کرده‌اند که این کشور استفاده از ارز مجازی جدید یوآن را از هفته پیش رو در چهار شهر بزرگ خود آغاز می‌کنند.

طی ماه‌های گذشته بانک مرکزی چین، به روند توسعه ارز مجازی یوآن سرعت بخشیده و این امر در صورت فراگیر شدن، نخستین ارز دیجیتالی است که از سوی یک اقتصاد بزرگ، ایجاد شده است.

قرار است طرح پایلوت، استفاده از یوآن مجازی در شهر‌های شنزن، سوژو، چنگ‌دو، و برخی مناطق جدید در جنوب پکن، در کنار مناطقی که قرار است در سال ۲۰۲۲ میزبان المپیک زمستانی پکن باشد، اجرایی شود.

روزنامه چاینا دیلی گزارش داد: بستر استفاده از یوآن مجازی به طور کامل، در نظام پولی این شهرها، ایجاد شده و قرار است از این ماه برخی کارمندان دولتی و شاغلان خدمات عمومی، پول خود را به ارز مجازی یوآن دریافت کنند.

به گزارش چاینانیوز، قرار است از این ارز برای تخصیص یارانه به بخش حمل و نقل در شهر سوژو استفاده شود، اما در شیونگ‌آن، استفاده از یوآن مجازی بر عرضه محصولات غذایی و خرده فروشی، متمرکز خواهد بود.

بستر‌های پرداخت ارز دیجیتال به طور گسترده در چین ایجادشده و شرکت‌هایی نظیر علی‌بابا و وی‌چت به ارائه خدمات در این زمینه می‌پردازند. ارز مجازی یوآن دیجیتال، از نظر ارزش وابسته به یوآن است و اگر چه سال‌هاست در چین شاهد کار روی این ارز بودیم، اما بانک مرکزی کشور در ماه آگوست سال گذشته اعلام کرد که تقریباً برای فراهم کردن زمینه استفاده از ارز دیجیتال یوآن آماده است.

به گزارش چاینادیلی، ایجاد یک ارز مجازی دولتی می‌تواند جایگزینی کاربردی برای نظام پرداخت دلار باشد و تأثیرات تحریم‌ها و تهدید‌های بین‌المللی را نسبت به قطع دسترسی به نظام پرداخت یوآن، هم در سطوح پایین و هم در سطوح کشوری خنثی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار