کد خبر: 1001529
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
رهبر انقلاب روز قدس سخنرانی خواهند کرد
رئیس کمیته انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سخنرانی رهبر انقلاب به عنوان یکی از برنامه‌های امسال روز قدس خبر داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: استکبارستیزی، مقاومت و برگزاری روز جهانی قدس تعطیل ناپذیر است، اما امسال با توجه به شرایط ویژه (شیوع کرونا) چگونگی برگزاری آن در حال بررسی است. این نکته‌ای بود که روز گذشته در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز جهانی قدس عنوان شد.

رمضان شریف در سخنانی در نشست خبری که به مناسبت اعلام برنامه‌های این روز برگزار شد، افزود: پیش بینی می‌شود ما در موضوع روز قدس از سوی دشمن مورد حمله رسانه‌ای قرار بگیریم و از حالا مشخص است سناریوی آن‌ها چیست. وی گفت: اینکه بگوییم راهپیمایی در برخی شهر‌ها برگزار می‌شود و در برخی شهر‌ها برگزار نمی‌شود آسیبش بیشتر است و دشمنان با مقایسه با سال قبل سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس کمیته انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ملاک قضاوت تهران است و اگر قرار باشد تهران نباشد که احتمالاً نیست، با گردن افراشته اعلام کنیم که راهپیمایی برگزار نمی‌شود و تمرکز را بر بهره‌گیری از رسانه‌ها و گرفتن چند پیام از شخصیت‌های مقاومت بگیریم. شریف ادامه داد: مقام معظم رهبری هم تا جایی که اطلاع داریم سخنانی درباره قدس خواهند داشت و اگر بتوان آقای هنیه یا یکی از شخصیت‌ها را هم به‌عنوان مهمان داشته باشیم، کار خوبی است.

استکبارستیزی تعطیل‌بردار نیست

نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز طی سخنانی در این نشست گفت: استکبارستیزی، مقاومت و برگزاری روز جهانی قدس تعطیل ناپذیر است، اما امسال با توجه به شرایط ویژه (شیوع کرونا) چگونگی برگزاری آن در حال بررسی است. وی افزود: تا روز‌های نزدیک به روز جهانی قدس اعلام رسمی و نهایی چگونگی برگزاری این مراسم به تعویق خواهد افتاد تا بر اساس شرایط آن زمان تصمیم‌گیری شود.

لطفی با تأکید بر اینکه از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت کامل می‌شود، ادامه داد: استفاده از فضای مجازی برگزاری مراسم‌های نمادین آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، برگزاری راهپیمایی با خودرو یا موتورسیکلت و برگزاری راهپیمایی پس از پایان نماز جمعه در شهر‌هایی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سفید (بی‌خطر) اعلام شود از جمله پیشنهاد‌های در حال بررسی است.

لطفی گفت: بیش از ۱۲۰ طرح درباره نحوه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس جمع آوری و مطالعه شده است ولی برنامه قطعی و تصمیم نهایی را در آینده اعلام خواهیم کرد. ما عضوی از نظام هستیم و از سیاست‌های کلی نظام پیروی خواهیم کرد و تصمیم نهایی برنامه‌های مراسم روز قدس یک هفته قبل از روز قدس اعلام خواهد شد. وی اضافه کرد: ما همه ابعاد برگزاری مراسم را در نظر می‌گیریم ولی دشمن همیشه دشمن است یعنی مراسم برگزار شود یا نشود، دشمن جوسازی خود را خواهد کرد. دشمن می‌داند اگر راهپیمایی در ۱۵۰ شهر با جمعیت کمتری نسبت به سال گذشته برگزار شود، هیچ عاقلی برنامه امسال را با سال گذشته مقایسه نخواهد کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شعار محوری امسال بر اساس چهار کلیدواژه مقام معظم رهبری درباره راه‌های آزادی قدس شریف است. وی افزود: مقاومت و مبارزه همچنین معنویت و امید کلیدواژه‌هایی است که در شعار محوری امسال مورد نظر خواهد بود. وی ادامه داد: هر چند صحبت‌هایی درباره سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت روز جهانی قدس شنیده می‌شود، اما اعلام رسمی این سخنرانی و ساعت آن باید از سوی دفتر مقام معظم رهبری صورت گیرد.

لطفی اضافه کرد: مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز مشابه مراسم نیمه شعبان ممکن است با محوریت حرم حضرت فاطمه معصومه (کریمه اهل بیت) در قم باشد. وی اضافه کرد: پیشنهاد شده در ساعتی معین تمام پرچم‌های بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر ائمه معصومین با پرچم امام حسن مجتبی (ع) که حرم آن غریب است تعویض شود و این پرچم‌ها به مدت ۲۴ ساعت بر فراز بقاع متبرکه جهان اسلام به اهتزاز در آید.

دغدغه قضاوت دشمنان را نداشته باشیم

آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین نیز در این نشست بر توجه به بعد بین‌المللی روز قدس تأکید کرد. وی گفت: مسئله قدس یک مسئله جهانی اسلام است و به همین دلیل دشمنان در همه شرایط تلاش می‌کنند تا از عنوان نام این روز می‌ترسند و رژیم کودک کش صهیونیست تلاش می‌کند تا این نام کمتر بیان شود.

دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: شرایط بین‌المللی با توجه به معامله منحوس قرن و با توجه به خیانت کشور‌های مرتجع منطقه به ویژه عربستان و بحرین در ارتباط با حمایت از رژیم اشغالگر لازم است امسال نیز مانند سال‌های قبل به هر شکلی که امکان دارد روز قدس را زنده نگه داریم. وی گفت: امسال نباید روی اجتماعات متمرکز شویم. چون ممکن است تبعاتی داشته باشد و هنوز ۲۰ روز فرصت داریم که ممکن است زمینه‌های بهتری به وجود بیاید ولی ما باید از منظر بین‌المللی در این مسئله متمرکز شویم.

اختری با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت فضای مجازی برای بزرگداشت روز قدس پیشنهاد‌هایی برای تبلیغات رسانه‌ای در فضای شهری و در سطح بین‌المللی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی ارائه کرد.

در این نشست همچنین، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج و فؤاد ایزدی مدیرعامل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در این زمینه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و پیشنهاد‌هایی برای هرچه بهتر برگزار شدن روز قدس امسال به ویژه در فضای مجازی و در سطح بین‌المللی ارائه کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار