کد خبر: 1001040
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
حریرچی:
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط در کشور و استان قزوین عادی نشده است و ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس باشیم و این نیازمند هوشیاری همگانی است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و علوم پزشکی در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: کاهش ۶۰ درصدی در بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان قزوین یک موفقیت بزرگ است.

وی افزود: استان قزوین به تناسب تعداد ابتلا به میلیون نفر جزو استان‌های بالای جدول بود، اما علی‌رغم این موضوع، بیماری در این استان کنترل شده و قابل تقدیر است.

حریرچی تصریح کرد: قزوین جزو استان‌های مطلوب در تعداد درمان و فوتی‌ها محسوب می‌شود و این امر بدون شک با همراهی مردم مسؤولین و تلاش کادر درمانی این استان محقق شد، اما باید بدانیم شرایط در کشور و استان قزوین عادی نشده است و ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس باشیم و این نیازمند هوشیاری همگانی است.

وی بیان کرد: باید انسجامی که در مبارزه با ویروس بود حفظ شود و اینکه مردم فکر کنند شرایط عادی است یک خطر بزرگ است.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سه استراتژی برای مبارزه با این ویروس وجود دارد و همه اقدامات در این سه استراتژی نهفته است، گفت: استراتژی نخست رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت عمومی است.

وی اظهار کرد: صنعت و اقتصاد باید فعال شوند، ولی آنچه مهم است این است که مردم فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشتی را رعایت کنند.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: شناسایی افراد مبتلا در مراحل اولیه یکی دیگر از راه‌های مباررزه است که با غربالگری و تست بیشتر ممکن می‌شود.

وی تأکید کرد: در استانی به مانند قزوین نیاز است که روزانه ۸۰۰ تست غربالگری صورت بگیرد تا شاهد شناسایی بیماران بیشتری در همان مراحل اولیه باشیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ۲۱ درصد افرادی که با بیماران در ارتباط بوده‌اند به این ویروس مبتلا می‌شوند و این نیاز است که افراد مرتبط با این بیماران سریع شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه استان‌ها به زودی به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم خواهند شد، گفت: استان‌های سفید استان‌هایی خواهند بود که میانگین بستری آن‌ها در دو هفته اخیر روزانه یک نفر بوده است.

حریرچی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم کاملا هشدار‌ها را جدی بگیرند و شرایط به هیج وجه عادی نشده است و تا وقتی که یک بیمار هم داریم نباید شرایط را عادی بدانیم.

وی با بیان اینکه هرچقدر بازگشایی بیشتر شود احتیاط نیز باید افزایش یابد، گفت: درمان روند بسیار خوبی را طی می‌کند، اما این نباید اعتماد به نفس کاذب ایجاد کند.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مهمترین عامل موفقیت در کشورما بعد از لطف خدا همراهی مردم، تلاش مسؤولین و کادر درمان بوده امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم وسایل حفاظتی مورد نیاز در بیمارستان‌ها فراهم است و مردم می‌توانند برای کنترل و درمان به بیمارستان مراجعه کنند و مردم حتما در مراحل ابتدایی به بیمارستان مراجعه کنند تا درمان سخت نشود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار