کد خبر: 1000176
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد
امریکایی‌ها و غربی‌ها فکر می‌کردند با تحریم می‌توانند ایران را از پای دربیاورند، ولی ایران نشان داد که در پیچیده‌ترین تکنولوژی‌ها به‌رغم همه تحریم‌ها می‌تواند نیاز‌های خود را برآورده کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ جعفر قناد باشی، در واکنش به مواضع امریکا و انگلیس نسبت به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی ایران به فضا اظهار کرد: این مواضع به دلیل نگرانی نظامی امریکا و انگلیس است؛ چراکه با پرتاب این ماهواره ایران از نظر نظامی به قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرده است و در حال حاضر در حوزه نظامی در جمع قدرت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: دنیای غرب که قبل از این موشک‌های معمولی ما را تحمل نمی‌کرد و علاقه‌مند بود که قدرت دفاعی ما کاهش پیدا کند با دیدن توانایی علمی ایران در ساخت ماهواره نور و دستیابی به تکنولوژی موشک‌هایی که بتواند از فضا خارج شود و در مدار دور از کره‌زمین قرار گیرد، طبیعی است که دچار انفعال شود.

قناد باشی خاطر نشان کرد: امریکایی‌ها و غربی‌ها فکر می‌کردند با تحریم می‌توانند ایران را از پای دربیاورند، ولی ایران نشان داد که در پیچیده‌ترین تکنولوژی‌ها هم به‌رغم همه تحریم‌ها می‌تواند نیاز‌های خود را برآورده کند و تحریم‌های آن‌ها بر ما اثری ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر با دستیابی ایران به این تکنولوژی، غربی‌ها نگران این مسئله هستند که ما به تکنولوژی‌های دیگر نیز دسترسی پیدا کنیم و این در حالی است که عمده تحریم‌های آن‌ها در حوزه تکنولوژی بوده و باور نمی‌کردند که با این وجود، ما به اینچنین تکنولوژی دسترسی پیدا کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: از طرفی ایران با پرتاب ماهواره نور به فضا، سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آن‌ها را نیز شکست داده است و هیچ کدام از سازمان‌های اطلاعاتی آن‌ها که مترصد این هستند که هرگونه اطلاعات تکنولوژی و نظامی ایران را به پایتخت‌های اروپایی و اسرائیل مخابره کنند، شکست خوردند و نتوانستند روند تولید و پایگاه پرتاب این موشک را تا بعد از پرتاب رصد و مشاهده کنند.

قناد باشی اضافه کرد: شکست حیرت‌آور در روند کسب اطلاعات داخلی آن‌ها را نگران می‌کند؛ چراکه این غافلگیری، قدرت ما را در همه امور دفاعی افزایش می‌دهد و آن‌ها نمی‌توانند عملیات بعدی ما را حدس بزنند و کسی در نبرد‌های نظامی برنده است که بتواند دشمن را غافلگیر کند و ما در اینجا به شدت دنیای غرب را غافلگیر کردیم.

وی در پایان مطرح کرد: تاریخ جمهوری اسلامی ایران بعد از این به دو مرحله قبل از پرتاب موشک در فضا یعنی ۴۱ سال قبل و یکی هم از زمان پرتاب و قرار گرفتن موفقیت‌آمیز این موشک در مدار تقسیم می‌شود و این نشان می‌دهد که ما مرحله مهمی را پشت سر گذاشتیم و وارد مرتبه بالاتری شدیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار