کد خبر: 1000162
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۰
رهبر انقلاب درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفتند
در پی درگذشت آیت‌الله امینی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت این عالم مجاهد و انقلابی را تسلیت گفتند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری در پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: درگذشت عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه مبارک قم و فضلا و علاقه‌مندان و مستفیدان از آثار قلمی آن مرحوم و به‌ویژه خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. عمر با برکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی همچون امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و مجامع تصمیم‌گیر حوزوی، مصروف گردیده است، همچنانکه سلوک فردی ایشان نمونه چشم‌نوازی از پارسایی و پرهیزگاری و بی‌اعتنایی به جاذبه‌های مادی را مجسّم ساخته است. رحمت خدا بر این روحانی انقلابی و صادق و مجاهد باد. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای ایشان مسئلت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

رئیس جمهور هم در پیامی با تسلیت رحلت آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تأکید کرد: این فقیه انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب با روش و منش اعتدالی و وحدت بخش در عمر پر برکت خود کارنامه ارزشمند و پرافتخاری برجاگذاشتند که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند. همچنین حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی درپیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی را تسلیت گفتند. سردار سرلشکر حسین سلامی هم در پیامی ارتحال عالم مجاهد و انقلابی آیت‌الله امینی را تسلیت گفت.

سعید امینی، فرزند مرحوم آیت‌الله امینی روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری رسا، جزئیات مراسم تدفین عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان خبرگان رهبری را تشریح کرد. وی گفت: مراسم تدفین مرحوم آیت‌الله امینی امروز (یک‌شنبه) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد. امینی با بیان اینکه حضرت آیت‌الله نوری همدانی بر پیکر مرحوم آیت‌الله امینی اقامه نماز خواهند کرد، اظهار داشت: پیکر مرحوم آیت‌الله امینی پس از اقامه نماز در حرم مطهر بانوی کرامت به خاک سپرده می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و مسئله بیماری کرونا این مراسم به صورت عمومی برگزار نخواهد شد.

آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه، پنجم اردیبهشت ماه جاری، در سن ۹۵ سالگی دارفانی را وداع گفت. وی در ماه‌های اخیر چند بار به دلیل بیماری در بیمارستان بستری و مرخص شده بود در روز‌های اخیر در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار