کد خبر: 999652
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
جزئیات تورم سبد معیشت خانوار در فروردین
جزئیات شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات در فروردین‌ماه نشان می‌دهد، نرخ تورم فروردین ۲/ ۳۲ درصد شد و قیمت میوه، خشکبار و حبوبات نیز نسبت به اسفند بیش از ۱۳ درصد گران شده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: نرخ تورم در فروردین سال ۹۹ از سوی مرکز آمار ایران ۲/ ۳۲ درصد اعلام شد. تازه‌ترین اعلام مرکز آمار از وضعیت تورم در اولین ماه سال جاری نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه فروردین ١٣٩٩ برای خانوار‌های کشور به ۲/ ۳۲ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۶/ ۲ واحد درصد کاهش دارد.

این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های شهری ۹ /۳۱ درصد است که نسبت به ماه قبل ۵/ ۲ واحد درصد کاهش دارد. همچنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ۹ /۳۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۴/ ۳ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش نرخ تورم نقطه‌ای خانوار‌های کشور
نرخ تورم نقطه‌ای در فروردین به ۸/ ۱۹ درصد رسیده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ۸/ ۱۹ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای فروردین ١٣٩٩ در مقایسه با ماه قبل ۲ /۲ واحد درصد کاهش یافته است. ۱۲شاخص اصلی قیمت کالا و خدمات نشان می‌دهد در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۷ /۱۰ درصد افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل و ۲/ ۵ درصد نسبت به ماه قبل داشته، یعنی قیمت این بخش در فروردین نسبت به اسفند گران‌تر شده است. در بخش خوراکی و آشامیدنی بالاترین افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل برای «چای، نوشابه، قهوه و سایرخوراکی ها» و پس از آن «شیر، پنیر و تخم مرغ» به ثبت رسیده است.

«پوشاک و کفش» ۳/۲۸ درصد، «مسکن آب و برق و گاز» ۴/ ۲۰ درصد، «حمل و نقل» ۴/ ۴۷ درصد، «تفریح و فرهنگ» ۶/۲۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. بیشترین افزایش قیمت ماهانه نسبت به اسفندماه نیز برای میوه و خشکبار با ۱۹ درصد و پس از آن سبزی و حبوبات با ۶/ ۱۳ درصد در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ثبت شد. این آمار‌ها نشان می‌دهد افزایش قیمت عمده کالا‌ها و سبد معیشت خانوار همچنان ادامه دارد و آهنگ رشد قیمت آن‌ها کاهش داشته است.

افزایش نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور
نرخ تورم ماهانه فروردین ١٣٩٩ نیز به ۱/ ۲ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۶/ ۰ واحد درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ۱/ ۵ درصد و ۸/ ۰ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوار‌های شهری ۲/ ۰ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل، ۶/ ۰ واحد درصد افزایش داشته و همچنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ۱ /۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۳/ ۱ واحد درصد افزایش داشته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
من گیاهخوارم. میوه و حبوبات گران شد. حالا ما چی بخوریم؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار