کد خبر: 999606
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده­‌ای استان خوزستان اعلام کرد که در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال حدود دو میلیون تن کالای اساسی با ۸۱ هزار و ۵۰۰ کامیون به مقاصد مختلف بارگیری و جابجا شده است و خوشبختانه با رعایت همه الزامات و پروتکل­‌های بهداشتی تنها تست کرونای یک راننده کامیون مثبت اعلام شد که خوشبختانه هم اکنون بهبود یافته است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: غلام عباس بهرامی نیا در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: بندر امام خمینی (ره) با توجه به اینکه جزو بنادر فله بر محسوب می­شود بیش از ۶۰ درصد از کالا‌های اساسی از این بندر به سایر نقاط کشور حمل می­شود که عمده آن شامل انواع غلات (گندم، جو) ذرت، دانه­‌های روغنی، نهاده­‌های کشاورزی و دامی است.

وی افزود: با توجه به اینکه در اسفند ماه کشتی­‌های زیادی برای پهلوگیری و ورود کالای اساسی به بندر امام وارد شدند استقبال خوبی از سوی رانندگان کامیون صورت گرفت و در طول اسفند ماه حدود یک میلیون و ۱۲۰ هزار تن کالای اساسی با حدود ۴۹ هزار کامیون به مقاصد مختلف در کشور جابجا شد و این آمار برای فروردین ماه ۸۱۰ هزار تن کالای اساسی بود که ۳۲ هزار و ۵۰۰ کامیون آن را به مقاصد مختلف حمل کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده­ای استان خوزستان ادامه داد: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور و قطع زنجیره انتقال آن همه پروتکل­های بهداشتی در سطح پایانه بار بندر امام رعایت شد به گونه­‌ای که به صورت ۲۴ ساعته در چهار نوبت گندزدایی و ضدعفونی همه سطوح تماس رانندگان کامیون انجام شد. همچنین سالن­‌های اعلان بار به محوطه­‌های روباز منتقل شد که فاصله‌­های اجتماعی رعایت شود. همچنین قبل از ورود به پایانه­‌های بار با دستگاه تب سنج رانندگان را غربالگری می­کردیم و هر مورد مشکوک به درمانگاه منتقل می‌­شد.

یکی از رانندگان کامیون کرونا گرفت

بهرامی نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا راننده­‌ای در این میان به کرونا مبتلا شد یا خیر؟ و آمار مبتلا در رانندگانی که به بندر امام می­‌آمدند چگونه بود؟ گفت: خوشبختانه تنها یک راننده کامیون تست کرونایش مثبت شد که با انتقال سریع به مراکز درمانی آن را که با انتقال سریع آن به مراکز درمانی هم اکنون وضعیت او مناسب بوده و بهبود پیدا کرده است. همچنین هیچ یک از پرسنل و کارکنان پایانه بار در تست­های انجام شده مبتلا به کرونا نشدند و مورد خاصی در این زمینه تاکنون گزارش نشده است.

وی ادامه داد: هر راننده کامیون به طور معمول در ماه پنج یا نهایتا شش سرویس می­تواند انجام دهد که به صورت میانگین در هر سرویس ۱۵۰۰ کیلومتر و مجموعا حدود ۱۰ هزار کیلومتر سفر را می­‌تواند انجام دهد که البته تعداد سفر‌ها بر اساس مسافتی که راننده انتخاب می­‌کند بیشتر یا کمتر می­‌شود.

لاستیک تشویقی چگونه به رانندگان داده می­‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده­‌ای استان خوزستان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تا کنون سهمیه لاستیک­‌های تشویقی به کامیون داران داده شده است یا خیر؟ و شرایط آن چگونه است گفت: در شرایط عادی هر راننده­ای که ۱۵ هزار کیلومتر سفر کرده و کالای اساسی جابجا کرده باشد مشمول یک جفت لاستیک سهمیه­‌ای با قیمت دولتی می­شود که این مسئله در شرایط بروز ویروس کرونا در اسفند و فروردین ماه گذشته تقویت شد به گونه­‌ای که هر راننده­ای که تنها ۳۰۰۰ کیلومتر کالای اساسی را در سه فقره بارنامه جابجا کرده باشد مشمول این سهمیه می­شود.

بهرامی نیا اضافه کرد: رانندگان دارای این شرایط می­توانند به اداره کل راهداری استان مراجعه کرده و حواله لاستیک خود را دریافت کنند که البته این حواله از هفته جاری آغاز شده است.

وی در پایان از همه کامیون داران و خانواده­‌هایشان برای جابجایی کالا‌های اساسی آن هم در شرایط شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) به همه رانندگان بسته­‌های بهداشتی شامل ژل ضدعفونی کننده دست، ماسک و دستکش داده شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار