کد خبر: 999457
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
دانشجویان جهادی از راه‌اندازی پویش‌های مختلف دانشجویی گرفته تا جمع‌آوری کمک توسط مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا، از هیچ کمکی به هموطنان‌شان در این شرایط خاص دریغ نکرده‌اند.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: در هفته‌های اخیر ستاد جهادی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی در استان‌های مختلف طی فراخوان‌های متعددی از داوطلبان برای خدمت‌رسانی دعوت کرد و هر بار هم دانشجویان بیشتری به این دعوت لبیک گفتند.

اقدام از بریتانیا
همراهی و همدلی دانشجویان به داخل کشور محدود نشد و دانشجویان ایرانی خارج از کشور هم آن را ادامه دادند. تا جایی که در یکی از مهم‌ترین تلاش‌ها در این زمینه، مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان بریتانیا برای کمک به ایران اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی کرد. با توجه به شیوع کرونا در ایران مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا اقدام به جمع‌آوری ۵ هزار پوند برای کمک به بحران کرونا در ایران می‌کند.

این مجمع با اعلام شماره حساب برای ایرانیان ساکن بریتانیا از آن‌ها درخواست کرده به حل این بحران در ایران کمک کنند. دانشجویان مقیم لندن در این زمینه بیشترین کمک‌رسانی را انجام دادند.

ویدئو‌های جهادی
از جمله اقداماتی که گروه‌های جهادی و خیریه‌های دانشجویی از اولین روز بعد از تعطیلات نوروز برای مردم به صورت عام‌المنفعه انجام دادند، می‌توان به راه‌اندازی پویش ملی «خدمتم تقدیم به...» در راستای مبارزه با ویروس کرونا در فضای مجازی اشاره کرد.

در این پویش سعی شده در جبهه مردمی مقابله با کرونا با تقویت همدلی و غرور ملی، واقعیات مقابله ملت ایران با ویروس منحوس کرونا را به رخ جهانیان بکشیم.

پیام این پویش این بود که «فرقی نمی‌کند در خانه باشی و کمک کنی به قطع زنجیره انتقال ویروس و یا در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا در بیمارستان‌های کشور، بلکه مشخص می‌کنید خدمت و جهادتان در جبهه ملی مقابله با کرونا را به چه کسی تقدیم می‌کنید. با هشتگ #خدمتم_تقدیم_ به... دانشجویان می‌توانند در فضای مجازی ویدئو‌های خود را بارگذاری کنند.»

عادلی، مسئول گروه جهادی منتظران ظهور، با اشاره به ادامه فعالیت این گروه جهادی در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا گفت: «از ابتدای شیوع این بیماری و فراگیر شدن آن گروه جهادی منتظران ظهور فعالیت خود را در کنار مدافعان سلامت آغاز کرد و با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک توانسته خدماتی در این زمینه ارائه دهد. در حال حاضر نیز روزانه با تولید بیش از ۵ هزار ماسک فیلتردار و توزیع آن در این عرصه فعال خواهد بود و جهاد ادامه خواهد داشت.»

خدمت پایان ندارد.
اما دانشجویان شریف که از سیل تا زلزله، از دهه اول محرم تا اربعین به خدمت‌رسانی مشغول بودند، این بار نیز به تأمین غذای بیمارستان‌ها مشغول شده‌اند. مسئول گروه جهادی دانشگاه شریف در این باره گفت: «روزانه ۷۰۰ وعده غذایی توسط نیرو‌های جهادی دانشگاه شریف میان سه بیمارستان تهران توزیع می‌شود. ابتدای فروردین ماه سال جاری و به دنبال گسترش ویروس کرونا جمعی از نیرو‌های جوان و جهادی به ویژه دانشجویان دانشگاه شریف برای انجام خدمات داوطلبانه به پخت و پز و تهیه غذای روزانه سه بیمارستان فیروزگر، لولاگر و بهارلو پرداخته‌اند که این روند تا پایان فروردین ادامه دارد.» درجزی اضافه کرد: «از دیگر اقدامات این گروه تولید روزانه ۱۰۰۰ گان و لباس‌های مخصوص کادر درمان است. این گروه ۱۰۰۰ بسته بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی میان خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توزیع کرد.»

فنی و حرفه‌ای‌ها به میدان آمدند
این میان دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز از مهارت‌های خود استفاده کرده و به تولید ماسک پرداختند.

برای تولید اقلام بهداشتی و مبارزه فراگیر علیه ویروس و بیماری کرونا بیش از ۳۱ کارگاه مهارت‌افزایی آموزشکده‌ها و دانشکده‌های تابعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ فعال و دایر بودند. قرار است در این کارگاه‌ها روزانه بیش از ۲۵ هزار ماسک و ۴ هزار گان و لباس ایزوله (محافظ) تولید و تحویل مراکز و نهاد‌های متقاضی شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: «در مجموع، با مشارکت خیرین و حامیان، بسیج دانشجویی استان‌ها، نهاد‌های فرهنگی مذهبی و داوطلبان، در طول تعطیلات ۱۵ روزه عید امسال بیش از ۳۷۰ هزار ماسک و ۶۰ هزار گان بر اساس استاندارد‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگاه‌های مهارت‌افزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تولید و تحویل متقاضیان شده است.»

رضا مهدی تأکید کرد: «بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در «ستاد مبارزه با کروناویروس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای» در صورت اعلام نیاز دستگاه‌های متولی مقابله با کووید ۱۹ و کمک خیران و حامیان و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی، امکان فعال‌سازی کارگاه‌های بیشتری با تجهیز امکانات و آموزش عوامل اجرایی و دانشجویان، فراهم می‌شود.»

نیمه شعبان به سبک جهادی
به همت خواهران بسیج دانشگاه‌های تهران بزرگ هم ۱۱۵۰ پک میوه ویژه نیمه شعبان برای کادر درمانی و مدافعان سلامت در تهران و قم آماده و توزیع شد.

این پک‌ها با پیوست نامه‌ای برای تشکر از مدافعان سلامت به آن‌ها تقدیم شد. کارناوال شادی میلاد منجی عالم بشریت در قالب خودرو‌های تزئین شده و با همراهی ماشین پخش صوت حرکت خود را از سازمان بسیج دانشجویی سفارت سابق امریکا در سطح شهر تهران به سمت مقصد‌ها آغاز کرد که تعداد ۴۰۰ پک در قم توسط برادران جهادگر در بیمارستان‌های کامکار و امام رضا (ع) و تعداد ۶۹۰ پک در تهران در بیمارستان‌های سوم شعبان، فیروزگر، شریعتی و بقیه‌الله و تعداد ۶۰ پک به جهادگران در غسالخانه ارسال و توزیع شد.

کسر حقوق در دانشگاه تربیت مدرس
اساتید دانشگاه تربیت مدرس هم پویش کسر حقوق را راه‌اندازی کردند تا بخشی از حقوق آن‌ها برای اقشار کم‌درآمد جامعه صرف شود.

بنیاد خیرین دانشگاه تربیت مدرس در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور و ناتوانی خانواده‌های کم‌درآمد و بی‌بضاعت در تأمین معیشت خود از دانشگاهیان خواست در پویش همگانی «درخواست کسر حقوق» برای کمک به اقشار آسیب‌دیده شرکت کنند.

در اطلاعیه این دانشگاه آمده است: با شیوع کرونا و توصیه به ماندن در خانه بسیاری از کسب و کار‌ها تعطیل و عده‌ای نیز بیکار شدند، در این میان اقشار آسیب‌پذیری هستند که به صورت روزمزد کار می‌کردند و این وضعیت دشواری مضاعف برای آن‌ها ایجاد کرده و خانواده‌هایشان با مشکل معیشتی مواجه شده‌اند. بنیاد خیرین مدرس از دانشگاهیان می‌خواهد در این شرایط به یاری همنوعان بشتابند و در پویش همگانی درخواست کسر حقوق به صورت روزانه یا درصدی از حقوق این ماه برای تهیه بسته‌های معیشتی ویژه، شرکت کرده و مرهمی بر زخم آسیب‌دیدگان شرایط حاضر باشند.

خط تولید در دانشگاه
همچنین تحویل مایع ضدعفونی همراه با اهدای غذای حضرتی امام مهربانی‌ها حضرت امام رضا (ع) به خانواده‌ها و افراد نیازمند در محله‌های مختلفی از تهران صورت گرفت.

این حرکت جهادی با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران، هر هفته در مناطقی از تهران و شهر‌های اطراف و استان‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

قرار است بخشی از مواد شوینده و بهداشتی، الکل و دیگر تولیدات ضدعفونی خط تولید دانشگاه، به طور منظم و مداوم به پیشبرد فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان علم و صنعت ایران اختصاص یابد. این دانشگاه در حال حاضر روزانه ۱۲۰ لیتر انواع مواد ضدعفونی تولید می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار