کد خبر: 999339
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
بر اساس جدیدترین تصمیمات ستاد تنظیم بازار عوارض صادراتی پیاز حذف و مقرر شده سقف حداکثر قیمت مصرف کننده انواع خرما (حداکثر در سقف قیمت‌های فعلی) توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سامانه‌های اطلاع رسانی قیمت درج شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بر اساس تصمیمات هشتاد وهشتمین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شده با هدف تنظیم بازار مؤثر پیاز در بازار داخل (اجتناب از کاهش تولید در فصل‌های زراعی آتی به دلیل ضرر و زیان ناشی از کاهش غیر متعارف در فصل زراعی جاری) و حمایت از تولیدکنندگان، عوارض صادراتی پیاز حذف شود.

همچنین طبق تصمیمات این کارگروه با توجه به اهمیت خرما در سفره غذایی ماه مبارک رمضان و لزوم حفظ قیمت این محصول مقرر شده سقف حداکثر قیمت مصرف کننده انواع خرما (حداکثر در سقف قیمت‌های فعلی) توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سامانه‌های اطلاع رسانی قیمت درج شود تا مبنای برخورد با تخلفات گرانفروشی دستگاه‌های مسئول قرار گیرد. سازمان میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مکلف هستند با معرفی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار، جایگاه موقت رایگان و ثابت عرضه خرما در اختیار متقاضیان عرضه مستقیم قرار دهند.

با توجه به لزوم کاهش حضور مردم در جامعه با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا هم مقرر شده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اقدامات لازم برای فراهم شدن امکان عرضه الکترونیکی اقلام مشمول طرح تنظیم بازار ماه مبارک رمضان را با هماهنگی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام دهد.

همچنین در نامه‌ای که طی آن تصمیمات هشتاد وهشتمین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار ابلاغ شده، به مشکلات ایجاد شده در زمینه واردات روغن خام ناشی از فرایند تخصیص و تأمین ارز اشاره و مقرر شده که شرکت بازرگانی دولتی ایران طبق برنامه ابلاغی دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار از محل ذخایر، میزان ۸۰ هزار تن روغن خام در قالب قرارداد و جایگزینی و اخذ تضامین لازم در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. البته بخش خصوصی دریافت کننده روغن خام مکلف است پس از تأمین ارز محموله‌های خریدار شده متناسب با میزان روغن دریافتی از شرکت بازرگانی دولتی ایران، آن را جایگزین کند.

در این میان بر ضرورت حفظ آرامش بازار برنج هم تاکید شده و با اشاره به اطلاعات واصله از قاچاق خروجی و احتکار این کالا در برخی انبار‌ها مقرر شده کالای برنج در فهرست کالا‌های مبارزه با احتکار قرار گرفته و تمام دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی با حداکثر توان از ظرفیت‌های خود برای مبارزه با احتکار احتمالی این کالا در سراسر کشور استفاده کننند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار