کد خبر: 999303
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
رئیس اتحادیه بارفروشان: اگر عرضه پرتقال زیاد نشود، همان اتفاقی که برای لیموترش افتاد برای پرتقال هم خواهد افتاد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رئیس اتحادیه بارفروشان از اعلام اسامی پنج محتکر لیموترش به قوه‌قضائیه و توقیف انبارهایشان خبر داد و گفت: در روز‌های آینده شاهد کاهش قیمت لیموترش در بازار خواهیم بود. مصطفی دارایی‌نژاد در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه اسامی پنج نفر از محتکران لیموترش را به قوه‌قضائیه و برخی از مقامات مسئول سازمان تعزیرات اعلام کردیم، اظهار کرد: قوه‌قضائیه، سپاه ثارالله و سربازان گمنام امام‌زمان به این قضیه ورود کرده‌اند و در مدت یک هفته رصد‌هایی صورت گرفت و انبار‌هایی که در آن‌ها لیموترش احتکار شده بود، توقیف شدند.

وی افزود: لیموترش‌های احتکارشده تحویل تعزیرات داده شد و امروز یا فردا در میادین میوه و تره‌بار سراسر کشور توزیع می‌شود و قطعاً شاهد کاهش قیمت این محصول در روز‌های آتی خواهیم بود.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه اسامی پنج نفر محتکر لیموترش به قوه‌قضائیه اعلام شده و به زودی محاکمه می‌شوند، گفت: امیدواریم با کمک سپاه و قوه‌قضائیه انبار‌های دیگر نیز شناسایی شود. این لیموترش‌های کشف‌شده نیز باید با یک سوم قیمت لیموترشی که در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود، به فروش برسد؛ یعنی اگر لیموترش در بازار ۴۰هزارتومان است، این اقلام باید با قیمت ۱۳هزارتومان مستقیم به دست مشتری برسد.

عرضه پرتقال به بازار قطره چکانی است
دارایی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه عرضه پرتقال به میدان تره‌بار قطره چکانی است، گفت: با توجه به نزدیک‌شدن به ماه رمضان نیازمند عرضه بیشتر پرتقال به بازار هستیم تا مردم دچار مشکل نشوند. بنابراین اگر در دو تا سه روز آینده عرضه پرتقال زیاد نشود همان اتفاقی که برای لیموترش افتاد برای پرتقال هم خواهد افتاد. رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: ما می‌دانیم چه کسانی پرتقال دپو کرده‌اند. در مرحله اول به آن‌ها تذکر و سپس اخطار می‌دهیم و اگر توجهی نشد، انبارهایشان مانند انبار لیموترش توقیف می‌شود. 

توزیع ۱۱۰۰ تن لیموترش احتکار شده در بازار با ورود دستگاه قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه با تدبیر قضایی هزار و ۱۰۰ تن لیموترش احتکار شده ظرف ۴۸ ساعت آینده در سراسر کشور توزیع خواهد شد، گفت: این میوه‌ها با قیمت تنظیم بازار و در حدود یک سوم قیمت فعلی به دست مصرف‌کننده می‌رسد. حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس بیان کرد: به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر کشف انبار‌های ذخیره لیمو‌ترش در جهرم از سوی عوامل سازمان اطلاعات استان فارس و تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی جهرم، به‌لحاظ عمده بودن میزان لیمو‌ها که تقریباً هزار و ۱۰۰ تن بود، بلافاصله دادستانی مرکز استان فارس به عنوان رئیس کمیته نظارت بر فرآیند عرضه کالا‌های اساسی استان به موضوع ورود کرده و با مذاکره با مدیرکل تعزیرات استان و دادستان جهرم ارجاع پرونده به دادسرای این شهرستان را خواستار شد.
وی افزود: با ارشاد و تعلیمات دادستانی مرکز استان فارس جلسه‌ای در دفتر دادستان جهرم با حضور توزیع‌کنندگان عمده لیموترش و اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان جهرم تشکیل و پس از چند ساعت مذاکره مقرر شد، لیمو‌های موجود در انبار‌های جهرم مطابق قیمت ستاد تنظیم بازار در چرخه توزیع قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از ساعت‌ها مذاکره با توزیع‌کنندگان عمده نهایتاً توافق شد لیمو‌ها با قیمت ۱۱الی ۱۲هزار تومان توزیع شود، تأکید کرد: بدین ترتیب لیمو‌ها به قیمت تنظیم بازار و در حدود یک سوم قیمت فعلی به دست مصرف کننده برسد.

آسیابی با بیان اینکه این اقدام در راستای بخشنامه دادستانی کل کشور تحت عنوان تشکیل کمیته‌های نظارت بر فرآیند عرضه کالا‌های اساسی صورت پذیرفته است، افزود: در این زمینه کارگروهی به ریاست یکی از معاونین دادستان کل کشور در تهران فعال است و در استان‌ها تحت عنوان کمیته‌ای به ریاست دادستان‌ها تشکیل شده و ابزار مهمی جهت نظارت دستگاه‌های قضایی در امر نظارت بر قیمت‌هاست.

آسیابی اضافه کرد: قبل از ورود دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان فارس قرار بود لیمو‌های موجود در انبار‌ها با قیمت ۲۸هزار تومان عرضه و در اختیار میادین میوه و تره‌بار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: با اجرای این توافقنامه که به امضای دادستان جهرم و توزیع‌کنندگان عمده لیموترش رسیده است، این قلم از مرکبات با قیمت ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان ظرف ۴٨ ساعت آینده به دست مصرف‌کنندگان سراسر کشور خواهد رسید.

حیدر آسیابی تصریح کرد: با معاون دادستان کل کشور و ریاست کارگروه نظارت بر عرضه کالا‌های اساسی کشور هماهنگی‌های لازم انجام شده و قرار است با مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار هم هماهنگی‌های لازم انجام تا نظارت کافی و دقیق بر توزیع لیمو‌ها در سطح کشور انجام شود که ان‌شاءالله این موضوع منجر به تعدیل قیمت این میوه در سطح کشور خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار