کد خبر: 999253
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
پس از حمله پهپادی صهیونیست‌ها به خودروی نیرو‌های حزب‌الله و ترس از واکنش مقاومت به این ماجراجویی‌ها، ارتش صهیونیستی در مرز لبنان به حالت آماده‌باش درآمده است. در مرز‌های جنوبی هم با هشدار‌های گروه‌های مقاومت غزه برای ملزم کردن تل‌آویو به تهیه ملزومات مقابله با کرونا، وحشت بر سرزمین‌های اشغالی سایه انداخته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که گروه‌های مقاومت همواره به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهند که اگر دست از پا خطا کنند، پاسخ کوبنده‌ای به آن‌ها خواهند داد، مقامات تل‌آویو همچنان به تشدید تنش‌ها در منطقه دامن می‌زنند. در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به خودروی حامل نیرو‌های حزب‌الله، سطح آماده‌باش امنیتی در سرزمین‌های اشغالی به شدت افزایش یافته است. در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب از بریده شدن فنس‌های کار گذاشته شده در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در سه نقطه خبر داد. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز یک شنبه در توئیتی نوشت: «تلاش‌هایی برای نفوذ به دیوار مرزی اسرائیل و لبنان صورت گرفته است. نیرو‌های ارتش پس از پاکسازی منطقه سه نقطه از دیوار مرزی را آسیب دیده یافتند و هیچ نقض یا اقدامی برای نفوذ به داخل اسرائیل مشاهده نشد». ادرعی دولت لبنان را مسئول هرگونه اقدامات خطرناک دانست که از خاک این کشور انجام می‌شود. گرچه رژیم صهیونیستی انگشت اتهام خود را به سمت حزب‌الله نشانه گرفت، اما جنبش حزب‌الله هیچ واکنشی در این خصوص نداشته است. روزنامه رأی‌الیوم دیروز در گزارشی نوشت که حزب‌الله با این اقدام قصد داشته این پیام را برای رژیم صهیونیستی بفرستد که آماده است و می‌تواند هر زمانی بخواهد وارد فلسطین اشغالی شود. در همین رابطه، پایگاه خبری العهد لبنان هم با انتشار فیلمی هراس اسرائیلی‌ها در مرز لبنان را به تصویر کشید و نوشت: «ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی کیسه پلاستیکی مشکوک در نزدیک فنس‌های مرزی لبنان از ربات و تک‌تیرانداز استفاده کرد. تک‌تیرانداز‌ها به سمت این کیسه شلیک کردند و پس از اطمینان از خالی بودن آن، ربات را جمع‌آوری کردند». افزایش تدابیر امنیتی اسرائیل در مرز با لبنان پس از آن انجام شد که هفته گذشته پهپاد‌های صهیونیستی یک خودروی حامل نیرو‌های حزب‌الله را در مرز با سوریه مورد هدف قرار دادند. هرچند مقامات تل‌آویو به دنبال ترور فرماندهان مقاومت در لبنان هستند، اما از هرگونه درگیری احتمالی با حزب‌الله واهمه دارند و صهیونیست‌ها بار‌ها نگرانی خود را از توانمندی‌های حزب‌الله ابراز کرده‌اند.

وحشت در جبهه جنوبی
علاوه بر مرز‌های شمالی اسرائیل، اوضاع امنیتی در نوار غزه نیز به ضرر صهیونیست‌ها رقم خورده است. عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دیروز در سخنانی اعلام کرد که رژیم اشغالگر مسئول کامل وضعیت نوار غزه و کرانه باختری است و برای ملزم کردن آن به تهیه ملزومات ویژه مقابله با کرونا در نوار غزه تمام سناریو‌ها و گزینه‌ها روی میز است. به گزارش خبرگزاری صفا، خلیل الحیه گفت: «این جنبش تمام امکانات گروهی، مالی و لجستیک خود را برای مقابله با کرونا بسیج کرده است». وی ادامه داد: «حماس در مدت کمتر از یک ماه هزار اتاق قرنطینه در نوار غزه ساخته و تحویل داده است. همچنین توانسته ۳۰ دستگاه تنفس نیز تهیه کند». خلیل الحیه تأکید کرد: «حماس نمی‌پذیرد که یک فلسطینی به علت بیماری بمیرد، اما کسی که این فلسطینی را محاصره کرده، درمان بیماری را در اختیار داشته باشد. بر اساس قانون بین‌الملل، رژیم اشغالگر مسئولیت کامل کرانه باختری و نوار غزه را بر عهده دارد». در پی شیوع ویروس کرونا در فلسطین، مردم ساکن غزه به ملزومات بهداشتی و غذایی نیازمند هستند، اما تل‌آویو اجازه ورود چنین اقلامی را به فلسطینی‌ها نمی‌دهد و همین مسئله نگرانی‌ها را نسبت به شروع دور جدید درگیری‌ها بین دو طرف افزایش داده است. به دنبال هشدار‌های گروه‌های مقاومت غزه، ناظران اسرائیلی پیشنهاد داده‌اند که تل‌آویو باید با فلسطینی‌ها به توافقاتی دست پیدا کند. یوآف لیمور، کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: «ارزیابی‌های صورت گرفته در دو سیستم امنیتی و سیاسی اسرائیل نشان می‌دهد که در حال حاضر برای دستیابی به یک راهکار و تفاهم با جنبش حماس فرصتی ایجاد شده و چه بسا که دیگر تکرار نشود، به ویژه درباره مسائلی که اخیراً به نظر می‌رسید، غیرقابل حل باشند». این تحلیلگر صهیونیست، با اشاره به فراهم بودن شرایط برای تبادل اسرا، نوشت: «برای تحقق این امر تل‌آویو چاره‌ای جز امتیازدهی هرچند دردناک ندارد». ماجراجویی‌های تل‌آویو در مرز‌های شمالی و جنوبی، درحالی است که این رژیم با بحران سیاسی مواجه شده و به‌رغم برگزاری سه دور انتخابات پارلمانی در مدت یک سال، احزاب اسرائیلی تاکنون نتوانسته‌اند بر سر تشکیل کابینه ائتلافی به توافق برسند و احتمال اینکه انتخابات چهارم برگزار شود، دور از ذهن نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار