کد خبر: 999077
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
عدم تصویب لوایح FATF تأثیری بیش از آنچه تاکنون بر ما داشته، نخواهد گذاشت و اگر کسی ادعایی غیر از این داشته باشد می‌خواهد ضعف‌های خود را با آن بهانه بپوشاند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: «سیدمصطفی میرسلیم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هیچ تغییری در خصوص تصمیم‌گیری بر تصویب یا عدم تصویب لوایح وابسته به FATF رخ نداده و ابتکار عمل در دست دولت است که باید از حقوق ملت و کشور در دبیرخانه FATF دفاع کند.

وی با بیان اینکه تنها کاری که دولت در این هفت سال کرده، پیشبرد مذاکرات بوده است، افزود: دولتمردان فکر می‌کردند با امضای طرف‌های غربی در‌های بهشت روی آن‌ها باز می‌شود، ولی پس از بدعهدی امریکا و سست عهدی اروپایی‌ها تا حدودی به ساده‌انگاری خود نسبت به امریکا پی برده‌اند. دولت اکنون تمایلی برای دفن دستاورد‌های مذاکرات خود ندارد و به گونه‌ای شاید به دنبال این است تا از طریق FATF راهی برای بازگشت سرمایه‌های ارزی کشور در خارج، به‌دست آورد.

میرسلیم گفت: ریشه پیگیری برای تصویب این لوایح برای تسلیم کردن ایران در مقابل فرآیند‌هایی است که امریکا به واسطه FATF علیه ما تعریف کرده است و قطعاً خیری برای ما ندارد. مطرود بودن این راه‌ها در حالت تحریم به کررات اثبات شده است و نباید معطل تصویب لوایح FATF ماند و در واقع دولت باید با ابتکار عمل راه خروج از بن بستی که غربی‌ها می‌خواهند برای ما بسازند، ترسیم کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با تأکید بر اینکه عدم تصویب این لوایح تأثیری بیش از آنچه تا کنون بر ما داشته، نخواهد گذاشت، افزود: اگر کسی ادعایی غیر از این داشته باشد می‌خواهد ضعف‌های خود را با آن بهانه بپوشاند. هر قدر خسارت که از این بدعهدان با خوشبینی‌های ساده‌لوحانه خود خورده‌ایم، دیگر بس است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار