کد خبر: 999010
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کمیته بحران عراق قصد دارد طرح ممنوعیت رفت‌وآمد در این کشور در ماه مبارک رمضان را به صورت جزئی لغو و از شش صبح تا شش عصر اجرا کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عبدالغنی الساعدی، مدیر بهداشت منطقه الرصافه (در بغداد) در گفتگو با روزنامه الصباح عراق اظهار کرد: در سطح کشور و الرصافه شاهد بودیم تعداد موارد ابتلا با بهبودی‌ها متناسب است و این یعنی بیماری رو به ثبات است، اما این آمار به معنای آن نیست که منطقه امن شده، زیرا لازم است تعداد مبتلا‌ها از یک منحنی مشخص پایین‌تر بیاید و اگر این وضعیت برای دو هفته ادامه داشت، می‌توان گفت منطقه امن است.

الساعدی درباره کنترل کادر بهداشتی بر این بیماری گفت: تعداد مبتلا‌ها در چارچوب توانایی‌ها و امکانات وزارت بهداشت است، تعداد مبتلایان در عراق به ۱۴۰۰ تن رسیده و کادر پزشکی ظرفیت ۲۵ هزار بیمار را دارد و این یعنی تعداد مبتلا‌ها هنوز در چارچوب پتانسیل و امکانات کادر پزشکی است.

مدیر بهداشت منطقه الرصافه افزود: عراق اگر بخواهد بر این بیماری غلبه کند، می‌تواند ظرف دو هفته به طور کامل آن را مهار کند، تنها به این شرط که پایبندی کاملی به ممنوعیت رفت‌وآمد‌ها وجود داشته باشد، زیرا ممنوعیت و فاصله‌گذاری اجتماعی دو نکته بسیار مهم در مهار این بیماری است.

وی در ادامه ضمن ابراز تاسف نسبت به اینکه کنترلی بر جامعه وجود ندارد، گفت: راه‌حل‌هایی برای مقابله با این بحران وجود دارند که از جمله آن‌ها تعطیلی کامل است یعنی بغداد و دیگر استان‌ها به مدت سه ماه تعطیل شوند و هیچ فردی وارد یا خارج نشود که این غیرممکن و غیرقابل اجراست، اما در آن صورت ریشه‌کنی این بیماری قطعی است و راه‌حل دوم قرنطینه کامل سه هفته‌ای برای کاهش موارد ابتلا و پس از آن ممنوعیت محدود است که دولت و کمیته بحران آن را از ساعت شش صبح تا شش عصر اجرا خواهند کرد.

او افزود: طرح ممنوعیت جزئی رفت‌وآمد‌ها در ماه مبارک رمضان با شروطی اجرا خواهد شد که از جمله آن‌ها عدم بازگشایی مراکز خرید، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها و نیز محدودیت تعداد مسافران تاکسی‌ها و دیگر شروط برای جلوگیری از شیوع ویروس است و در صورتی که موارد ابتلا دوباره افزایش یابند، طرح ممنوعیت کامل رفت‌وآمد‌ها بار دیگر اجرا خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت عصر جمعه توصیه کرد ممنوعیت رفت‌وآمد‌ها در عراق برای رهایی از خطر شیوع ویروس ادامه یابد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار