کد خبر: 998965
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
سخنگوی دفتر ملی آمار چین وعده داد شرایط اقتصادی این کشور به زودی به حالت عادی بازگردد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در سه ماهه نخست امسال رشد اقتصادی چین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به منفی ۶.۵ درصد رسید که این رشد، ضعیف ترین رشد اقتصادی است که از دهه ۱۹۷۰ تاکنون در این کشور به ثبت رسیده است. این رشد که بیش از همه تحت تاثیر رشد ناامیدکننده بخش تولید قرار گرفته، از زمان ارایه منظم آمارهای رشد از سال ۱۹۹۲ بی سابقه بوده و بسیار با نرخ رشد شش درصدی پیش بینی شده قبلی فاصله دارد.

آن طور که داده‌های منتشرشده توسط مرکز آمار چین نشان می‌دهد، بانک‌های چینی برای تقویت رشد اقتصادی در سه ماه اخیر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار وام در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط قرار داده‌اند. پیش‌تر صندوق بین المللی با هشدار نسبت به تداوم روند نزولی رشد پیش‌بینی کرده بود روند نزولی رشد اقتصادی چین برای سال‌های بعدی نیز ادامه داشته باشد به گونه‌ای که نرخ ۱.۴ درصدی برای سال ۲۰۲۰ این کشور پیش بینی شده است.

متوسط رشد اقتصادی چین در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۰ برابر با ۷.۴۱ درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۹۹۳ با ۱۵.۳ درصد و کمترین نرخ رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ با منفی ۶.۵ درصد بوده است.

در شرایطی که بخش بزرگی از کسب و کارها در نتیجه شیوع کرونا تعطیل شده‌اند انتظار می رود رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم امسال نیز در سطح ضعیفی باقی بماند اما سخنگوی مرکز ملی آمار این کشور گفته است در سه ماهه دوم امسال میزان فعالیت های اقتصادی به سطح قبل از زمان شیوع کرونا باز خواهد گشت.

مایو شنگ یونگ در جریان یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: این درست است که همه گیری کرونا یکی از سخت ترین چالش‌های ایجاد شده برای بخش بهداشت و اقتصاد ما بود اما نباید فراموش کرد که چیزی در بنیان های اقتصادی کشور ایجاد نشده است و فعالیت ها به زودی به سطح قبل بر خواهد گشت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار