کد خبر: 998923
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه فقط ۴ درصد پرواز‌های بین‌المللی در شرایط شیوع کرونا انجام می‌شود، گفت: شرکت‌ها این پرواز‌ها را با نگاه صرفه اقتصادی انجام نمی‌دهند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رضا جعفرزاده در گفتگو با فارس با بیان اینکه کرونا اغلب شرکت‌های هواپیمایی دنیا را به تعطیلی کشانده است، گفت: البته شرکت‌های هواپیمایی نیز برای رعایت اصول بهداشتی و قطع زنجیره شیوع کرونا احتیاط لازم را برای پرواز‌های خارجی انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که در شرایط شیوع کرونا دلیل انجام همین پرواز‌های محدود چیست، بیان کرد: انجام پرواز‌های خارجی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی در شرایط فعلی اصلاً صرفه اقتصادی ندارد پروازی که با ۲۰ الی ۳۰ مسافر به مقصد خارجی می‌رود از نگاه بازرگانی یک شرکت هواپیمایی اصلا اقتصادی نیست، اما شرکت‌ها متعهد به مسافران خود در کشور‌های دیگر هستند، اگر چه تعداد آن‌ها کم باشد.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود این وضعیت صنعت حمل‌و‌نقل هوایی تا پایان شیوع کرونا در دنیا ادامه دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: پرواز‌ها براساس رعایت پروتکل‌ها و اقدامات پیشگیرانه طبق پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود. جعفرزاده ادامه داد: همچنین در پرواز‌های داخلی طبق شیوه‌نامه‌ای که اخیراً ابلاغ شده است، شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های هندلینگ و خدمات بار و سایر بخش‌ها همچنین کرو پروازی، طبق این شیوه‌نامه عمل می‌کنند. وی اظهار کرد: پیش از این هم گفته شد که شیوه‌نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس جهت پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس (۱۹-COVID) و به منظورحفظ سلامت کارکنان صنعت هوانوردی و مسافران براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مقررات بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت تدوین شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار