کد خبر: 998587
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
رئیس هماهنگی امور فرهنگی اجتماعی مناطق شهرداری اصفهان:
امیرحسین ستوده‌فرگفت: فرهنگ‌سراهایی که تا پیش از شیوع ویروس کرونا در راستای ارتقای فرهنگ جامعه می‌کوشیدند، امروز به خط تولید ماسک، لباس و گان برای جهادگران عرصه سلامت پیوسته‌اند وتاکنون بیش از 120 هزار بسته اقلام بهداشتی توزیع نموده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رئیس هماهنگی امور فرهنگی اجتماعی مناطق معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان درباره اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مناطق پانزده گانه شهر اظهار داشت: یکی از این اقدامات تشکیل شبکه آموزش و اطلاع‌رسانی در محلات مناطق مختلف شهر اصفهان بود که با تشکیل هسته‌هایی با حضور معتمدان و افراد تأثیرگذار محلات در هر منطقه، اقدام به ایجاد شبکه ارتباط مجازی با آنها کردیم تا اطلاعات درست درباره بیماری کرونا را به صورت مویرگی در شهر اصفهان جاری کنیم.

وی ابراز کرد: سعی کردیم با ایجاد شبکه ارتباط مجازی در لایه‌های مختلف و حتی محلات کم‌برخودار و حاشیه‌ای شهر نیز به افرادی که کمتر به فضای مجازی دسترسی دارند اطلاع‌رسانی درستی انجام شود و بتوانیم از ظرفیت مساجد، بسیج و معتمدان برای اجرای برنامه‌هایی مانند توزیع اقلام بهداشتی و همراه کردن مردم با تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا استفاده کنیم.

ستوده‌فربا اشاره به اجرای این برنامه با همکاری موسسه کشتی نجات افزود: این برنامه‌ها همچنان در سطح محلات شهر اصفهان در حال اجرا است.

وی تولید برنامه‌های شاد و مفرح را یکی دیگر از این اقدامات دانست و بیان کرد: برای ارتقای روحیه شهروندان و همچنین کادر درمانی، غنی‌سازی اوقات فراغت مردم در خانه‌ها را در دستور کار قرار دادیم؛ چون در راستای شعار "در خانه بمانیم"، تمام مکان‌های فرهنگی شهرداری و سینماها تعطیل بود لذا کارناوال‌های شادی به مناسبت‌های مختلف در محلات و مجتمع‌های بزرگ یا همان محلات عمودی حضور ‌یافتند که شامل نمایش‌های خیابانی و موسیقی محلی و ملی بود و به مناسبت نیمه شعبان نیز اجرا شد.

رئیس هماهنگی امور فرهنگی اجتماعی مناطق معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان اذعان داشت:، این سازمان برای قدردانی از تلاش‌های پیشتازان حوزه سلامت همچون پزشکان و پرستاران برنامه‌هایی در بیمارستان‌های بیماران کرونا در اصفهان اجرا کرد که شامل برنامه سال تحویل و اجرای جُنگ‌های شادی بوده و در نیمه شعبان نیز برگزاری جشن‌ همراه با نورافشانی در نظر گرفته شد.

ستوده فر تصریح کرد: جزو نخستین بخش‌های شهرداری بودیم که به کنترل تب شهروندان مراجعه‌کننده در بدو ورود و فراهم کردن امکان ضدعفونی کردن دستان ارباب رجوع اقدام کردیم که علاوه بر رعایت موازین بهداشتی به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کرد.

وی به اطلاع‌رسانی گسترده در تمام محلات شهر اصفهان با نصب پوستر، بنر و بروشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر اطلاع‌سانی با استفاده از تابلوهای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در سطح شهر، حتی در محلاتی که تک‌پایه و لمپوست شهری نداشتند اطلاع‌رسانی با استفاده از داربست و همچنین نصب پوستر در ایستگاه‌های اتوبوس توسط مناطق انجام شد و همچنین 120 هزار بسته اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده از طرف شهرداری در محلات اصفهان به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار توزیع گردید.

وی گفت: ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، پارک‌ها و وسایل اسباب‌بازی، خودپردازها و ایستگاه‌های اتوبوس به صورت گسترده توسط همکاران ما در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان انجام شد.

به گفته رئیس هماهنگی امور فرهنگی اجتماعی مناطق معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، فرهنگ‌سرای همت در منطقه 6، فرهنگ‌سرای قدس در منطقه 12، کتابخانه امیرحمزه در منطقه 13 و چند فرهنگسرای دیگر و همچنین برخی مساجد به صورت مردمی به چرخه تولید ماسک، لباس و گان برای کادر درمانی اضافه شده‌اند و با این اتفاق، معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان و معاونت‌های فرهنگی مناطق به ستاد عملیات کمک به قهرمانان عرصه سلامت تبدیل شده‌اند.

ستوده فر خاطرنشان کرد: در راستای کمک به ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهر اصفهان و نیاز به توجیه شهروندان برای عدم حضور در مکان‌های پرتجمع، معاونان فرهنگی مناطق با توجه به اشرافی که در این زمینه داشتند مذاکراتی با مساجد و هیئت‌های مذهبی انجام دادند و ضرورت تعطیلی این اماکن در راستای دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار