کد خبر: 998385
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال‌وبختیاری
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله‌های واژگون خبر داد و گفت: جاده دسترسی به این دشت بسته شده است.

علی محمدی‌مقدم از ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله‌های واژگون خبر داد و اظهار کرد: این کار برای حفاظت از گونه‌های گیاهی این منطقه با همکاری یگان حفاطت منابع‌طبیعی انجام می‌شود و جاده دسترسی به این دشت بسته شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در خصوص حفاظت از گونه‌های گیاهی در حال انقراض در شهرستان کوهرنگ، توضیح داد: حفاظت از مراتع طی تفاهم‌نامه‌ای به قرق‌بانان محلی سپرده شده است، این کار برای افزایش مشارکت مردمی در حفظ مراتع انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بذر گیاهان دارویی مانند کلوس از قرق‌بانان محلی به صورت تضمینی خریداری می‌شود، این کار موجب شد غنچه‌چینی گیاهان دارویی از جمله کلوس به حداقل برسد و قیمت آن به چندین برابر افزایش پیدا کند.

محمدی‌مقدم افزود: چند اکیپ یگان حفظاظت منابع‌طبیعی از طریق مرز لرستان برای حفاظت از عرصه‌های منابع‌طبیعی منطقه سرآقاسید وارد این منطقه می‌شوند، اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و بسته بودن راه‌های دسترسی این کار به سختی انجام می‌شود، چند روز گذشته نیز یکی از قرق‌بان محلی این منطقه در رودخانه بی‌آبه غرق شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در خصوص ورود زودهنگام عشایر به عرصه‌های منابع‌طبیعی، گفت: جلوگیری از ورود خودروهای حامل دام عشایر بر عهده فرمانداران و نیروهای انتظامی است، اما در صورت ورود عشایر به مراتع وظیفه برخورد با یگان حفاظت منابع‌طبیعی است.

وی عنوان کرد: در مرحله اول برای عشایر اخطاریه صادر می‌شود در صورت بی‌توجهی پرونده تشکیل و جهت رسیدگی و جریمه به مراجع قضایی ارسال می‌شود، در صورت ورود دام مازاد و خروج دیرهنگام نیز اخطاریه‌های بعدی صادر می‌شود، اگر دامداران و عشایر ۳ اخطاریه دریافت کنند پروانه چرای آن‌ها باطل می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر