کد خبر: 998345
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
اولین روز هفته جاری بود که خبر آغاز رزمایش کمک مومنانه به همت بسیج و سپاه منتشر شد. رزمایشی که در جهت تهیه و توزیع سبد معیشتی برای خانواده‌های نیازمند و محروم انجام می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان هم ادامه خواهد داشت. اما با شور و شوقی که در مردم و نهاد‌ها و سازمان‌ها برای پیوستن به این رزمایش وجود دارد از همین الان می‌توان حماسه‌ای بزرگ را متصور شد. به طوری‌که طی همین چند روز بیش از ۷۶ هزار بسته معیشتی در استان البرز و ۵ هزار بسته معیشتی و ۹۳ هزار بسته بهداشتی در تبریز آماده و در میان خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع شده است.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: هنوز چندروزی از آغاز رزمایش کمک مومنانه نمی‌گذرد که اقدامات بسیار بزرگ و قابل تقدیری در استان‌های مختلف صورت گرفته و نشان از حضور مردم و سازمان‌ها و نهاد‌ها در جهت یاری رساندن به خانواده‌های نیازمند و هموطنان محروم دارد.

در البرز هر گروه کار خود را تعریف و براساس برنامه مشخصی در حرکت است. به طوری‌که فقط طی دو روز اخیر و به همت سپاه امام‌حسن مجتبی (ع) استان حدود ۷۶ هزار بسته معیشتی آماده و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

بر همین اساس رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه امام‌حسن مجتبی (ع) از تهیه و توزیع بیش از ۵۴ هزار بسته معیشتی بین خانوار‌های نیازمند و کم‌برخوردار استان البرز خبر داد و فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) هم گفت که در راستای رزمایش کمک مومنانه ۲۱ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه امام‌حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه همزمان با وارد شدن ویروس منحوس کرونا سپاه استان البرز اقدام به شناسایی خانواده‌های نیازمند و کم‌برخوردار کرده است و با همت خیران و فعالان اقتصادی به تهیه بسته معیشتی اقدام نموده است، گفت: «با همکاری شرکت زر بیش از ۵۴ هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان بین خانوار‌های محروم و افرادی که مشکل معیشتی دارند، توزیع شد.»

این مسئول با اشاره به اینکه این اقدام در راستای حمایت از خانواده‌هایی که در این شرایط سخت توان تأمین مایحتاج خود را ندارند انجام شده است، تأکید کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده، خانواده‌های نیازمند شناسایی و نسبت به اهدا کمک‌های معیشتی به این خانواده‌ها ادامه دارد.»

رجبی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این سازمان در راستای طرح اعتلای صنعت یار، رصد و پایش مشکلات واحد‌های تولیدی استان و کمک به رفع موانع این واحد‌هاست، گفت: «مراحل بعدی کمک به نیازمندان به یاری خدا و کمک و همراهی فعالان اقتصادی و خیران و شهروندان در نزدیک‌ترین زمان خواهد بود و خیران محترم می‌توانند کمک‌های خود را به این سازمان تحویل نمایند و در این عمل بسیار خدا‌پسندانه نقش آفرینی نمایند.»

در همین رابطه فرمانده سپاه امام‌حسن مجتبی (ع) هم با اعلام آغاز رزمایش سراسری کمک مومنانه در سطح استان البرز از توزیع ۲۱ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

سردار سید یوسف مولایی با بیان اینکه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندان و تدابیر مرکزیت کل سپاه، اقدامات مربوط به ساماندهی هدایای اقشار مختلف برای کمک به آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: «این کمک‌ها پیش از این نیز انجام می‌شد به طوری‌که تاکنون ۳۵۰۰ بسته کمک معیشتی از طریق سپاه البرز به بعضی از اقشار اهدا شد و ۲۱ هزار بسته کمک معیشتی نیز در نواحی سپاه و بسیج جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.»

وی افزود: «با اجرای رزمایش کمک مومنانه، کار از نظر وسعت و کیفیت تفاوت خواهد کرد و با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان تلاش می‌کنیم تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج را سازماندهی کرده و پس از تهیه و آماده‌سازی بسته‌های معیشتی و بهداشتی، به ترتیب اولویت و بنابه مقتضیات در این ماه مبارک توزیع خواهد شد.»

تمام پایگاه‌ها در آماده باش جهادی
طی روز‌های اخیر بسیجیان کارگروه جهادی اشرف‌الانبیاء (ص) با اهدای ۳ هزار بسته معیشتی به نیازمندان، نشان دادند که هیچ وقت همنوعان خود را فراموش نمی‌کنند.

این بسته‌ها شامل، یک کیسه برنج، رب گوجه‌فرنگی، سویا، روغن مایع، نخود، لوبیا چیتی، تخم‌مرغ، شیرینی، نان، مرغ، مایع ظرفشویی، پنیر پاستوریزه، ماکارونی، ماده ضدعفونی کننده دست و یک بسته چهارتایی ماسک تنفسی سه لایه بوده که پس از بسته‌بندی توزیع شد.

لازم به ذکر است این گروه جهادی از هفته‌ها پیش در تولید ماسک فعالیت داشته و روزانه بیش از ۲ هزار ماسک بهداشتی تولید می‌کند.

همچنین قرارگاه جهادی ثارالله سپاه غدیر تبریز هم متشکل از جوانان منطقه شهیدپیشقدم مارالان نقش به‌سزایی در رفع نگرانی‌های بهداشتی مردم منطقه داشته‌اند.

این قرارگاه با ایجاد کارگاه تولید ماسک بهداشتی، از چند هفته پیش و روزانه بیش از هزار ماسک تولید می‌کند.

در کنار این بسیجیان، جهادگران پایگاه شهید باکری در راستای حمایت از اقشار کم‌درآمد با تهیه ۲ هزار قلم کالای اساسی و مواد خوراکی در شادی مردم سهیم شدند.

این بسته‌ها شامل ادویه، برنج، روغن، شکلات، برنج، خرما، پنیر و دیگر مایحتاج روزانه بوده که با کمک بسیجیان و خیران تهیه و در اختیار مردم قرار گرفت.

فراموش نکنیم که این جوانان پیرو خط ولایت، ۳ هزار ماسک و محلول ضدعفونی کننده نیز آماده کرده و همزمان با ایام جهاد برای سلامت، در میان نیازمندان توزیع کردند.

در تبریز همه کار‌ها به این چند پایگاه ختم نشده و مسئول بسیج سازندگی سپاه امامت تبریز با اعلام اینکه یک‌هزار گروه جهادی از بسیجیان مساجد و محلات سپاه امامت در راستای مهار کرونا فعالیت دارند، گفت: «۵۳ گروه جهادی بانوان بسیجی و ۱۰ گروه از بسیجیان اصناف در این مدت ۷۰ هزار ماسک تولید کرده‌اند.»

صمد برزگر توزیع ماسک، دستکش و ۹۳ هزار بسته بهداشتی و محلول ضدعفونی را از اقدامات سپاه تبریز عنوان کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار