کد خبر: 998320
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سال گذشته در این استان پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سال گذشته در این استان پرداخت شد.

سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان مرکزی افزود: پرداخت این میزان تسهیلات نشان از عزم و اراده بانک‌ها در افزایش رونق تولید در واحدهای صنعتی و پیشرفت و توسعه استان مرکزی و کشور دارد.

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش مومنانه در سطح کشور ادامه داد: با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان مقرر شده تا یکصد هزار بسته معیشتی تهیه و در بین یکصد هزار خانوار نیازمند و افرادی که بر اثر شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند، توزیع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ارزش هربسته را یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: جمع آوری و توزیع این بسته‌ها در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری ظرف مدت یک تا ۲ هفته آینده آینده تهیه و توزیع می‌شود.

فرخی افزود: پیشنهاد می شود ۱۰ هزار بسته از مجموع این بسته‌ها توسط سامانه بانکی استان مرکزی تهیه و در نقاط مختلف استان توزیع شود.

مدیر شعب بانک ملی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس دستور العمل بانک مرکزی تمامی تسهیلات ۱۰ مشاغل خاص که در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت سرفصل شده‌است به پایان دوره منتقل شود.

«احمد ملکی راد» افزود: کسبه و اصنافی که چک‌های آنان از یکم اسفند ماه سال گذشته تا سی و یکم اردیبهشت ماه برگشت خورده، سه ماه فرصت دارند نسبت به رفع سو این چک‌ها اقدام کنند .

وی ادامه داد: چک‌های برگشتی اصناف، مشکلی در خصوص پرداخت تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه‌ برای این افراد به همراه ندارد.

مدیر شعب بانک ملی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مقرر شد در راستای کمک به مشاغل و کسبه آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا در استان، از محل منابع قرض الحسنه بانک‌ها، ۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان این مشاغل پرداخت شود.

ملکی راد افزود: در این نشست مقرر شد تا سقف یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، با معرفی اتاق اصناف استان مرکزی تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به مشاغل آسیب دیده استان پرداخت شود.

وی حدود ۸۰ درصد منابع بانک‌ها، ۹۰ درصد مطالبات و ۹۱ درصد مصارف تسهیلات استان مرکزی را مربوط به بانک‌های دولتی دانست و گفت: بانک‌ها دولتی سال گذشته ۱۰۳ درصد و بانک‌های خصوصی ۴۰ درصد منابع خود را به صورت تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

مدیر شعب بانک ملی استان مرکزی گفت: منابع بانک‌های این استان پایان سال گذشته نسبت به پایان سال ۹۷ حدود ۳۱ درصد افزایش یافته است.

ملکی راد رشد مصارف بانک‌های دولتی در سال گذشته را ۶۲ درصد عنوان کرد و گفت: ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید توسط بانک‌های دولتی در استان مرکزی پرداخت شد در صورتی که سهم استان در این زمینه ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده‌ است.

وی ادامه داد: رشد مصارف بانک‌های خصوصی با وجود افزایش ۳۰ درصدی منابع آن‌ها در سال گذشته، ۱۲ درصد بود که این مهم نشان دهنده آن است که منابع این بانک‌ها به استان اختصاص نیافته‌ است.

 مدیر شعب بانک ملی استان مرکزی گفت: رشد منابع بانک‌های خصوصی و دولتی در مجموع سال گذشته ۳۲ درصد و رشد مصارف آنها ۵۲ درصد بوده‌است.

ملکی راد گفت: سه هزار نفر از کارکنان بانک‌های کشور با شیوع ویروس کرونا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۴۵ نفرآنان فوت شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار