کد خبر: 998150
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با تأکید بر اینکه عدم مطالبه برای لغو محاصره یمن در هر ابتکارعملی برای آتش‌بس، این محاصره را قانونی خواهد کرد، هشدار داد، طی روز‌های آتی به عملیات نظامی سعودی پاسخ داده خواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با المیادین گفت، هرگونه ابتکار عملی که خواهان توقف کامل جنگ در یمن نباشد، «ابتکاری ناقص» است. البخیتی عنوان کرد: خسارات ناشی از محاصره یمن از خسارت‌های عملیات نظامی بیشتر است و عدم درخواست برای برچیده شدن این محاصره در هر ابتکار عملی درباره آتش‌بس، آن را قانونی خواهد ساخت. وی با اشاره به اینکه اعلام آتش‌بس از سوی عربستان «اقدامی تاکتیکی و با هدف گمراه سازی رسانه‌ها» بود، خاطرنشان کرد، «ائتلاف سعودی آتش‌بس دروغین اعلام کرد و به آن پایبند نبود.»

البخیتی با بیان اینکه «هدف قرار دادن تأسیسات نفتی ما از سوی عربستان، توجیهی برای بمباران تأسیسات سعودی توسط ماست»، تأکید کرد: «اگر کشور‌های متجاوز دست به تشدید اوضاع الحدیده بزنند، بزرگ‌ترین بازنده خواهند بود.»

وی خاطرنشان کرد: تماس‌های سیاسی با نیرو‌های متجاوز به ویژه پس از پیشروی میدانی نیرو‌های ما ادامه دارد.

عضو شورای سیاسی انصارالله در ادامه گفتگو با المیادین هشدار داد، پاسخ افزایش تنش از سوی عربستان و عدم تعهد آن به آتش‌بس در روز‌های آینده داده خواهد شد. وی روز چهار شنبه گذشته نیز در گفتگو با المیادین با تأکید بر اینکه صنعا به توقف کامل جنگ پایبند است، گفت، تماس‌ها میان افسران ائتلاف سعودی و مزدوران آن‌ها برای وارد نمودن ویروس کرونا به یمن رهگیری شده است.

از سوی دیگر عضو شورای عالی سیاسی یمن در صفحه توئیتری خود نوشت: ما در پاسخ به نامه «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در یمن پیامی برای او فرستاده بر تمایل خود برای برقراری صلح تأکید و از تلاش‌های وی در این زمینه حمایت کردیم.

محمدعلی الحوثی ادامه داد: به نماینده سازمان ملل اعلام کردیم بر‌خلاف دوره‌های گذشته که مذاکرات متکی بر تاکتیک‌هایی بدون راه‌حل‌های نهایی و کامل بوده و همواره به شکست می‌انجامید بر ضرورت اینکه در دیداری که وی مقدمات برگزاری آن را فراهم می‌کند امضای توافق و علنی کردن آن را شاهد باشیم تأکید داریم. «مارتین گریفیتس» اعلام کرد که در سایه ثبت اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در یمن طرحی برای برقراری آتش‌بس در این کشور ارائه کرده که توقف آتش‌بس شامل همه یمنی‌ها، لزوم انجام اقدامات اقتصادی و انسانی در جهت کاهش مشکلات مردم یمن و همین‌طور لزوم از سرگیری سیاسی برای توقف جنگ سه بند اصلی آن را تشکیل می‌دهد.

ادامه حملات سعودی
ائتلاف سعودی در شرایط پیروزی‌های خیره‌کننده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب در اقدامی غافلگیرانه از آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که به درخواست سازمان ملل برای بسیج تلاش‌ها در زمینه مبارزه با کرونا خواهان توقف درگیری‌ها در یمن است. اما ائتلاف سعودی از همان ساعات آغازین آتش‌بس با ازسرگیری حملات هوایی و زمینی خود در یمن، دروغین بودن ادعای خود را نشان داد. دولت صنعا هم پذیرش هرگونه آتش‌بسی در یمن را منوط به تحقق شروط آن و از جمله رفع محاصره همه‌جانبه یمن دانست.

نیرو‌های مسلح یمن وابسته به انصارالله روز یک شنبه اعلام کردند، از نیمه شب شنبه تا صبح امروز با سه حمله نیرو‌های متجاوز ائتلاف عربی در البیضا و مأرب مقابله کردند. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح وابسته به انصارالله یمن اعلام کرد، با عملیات پیشروی ائتلاف عربی در غرب استان مأرب و البیضا مقابله شد و در جریان آن ده‌ها تن از نیرو‌های ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده، تجهیزات نظامی این ائتلاف خسارت سنگین دید و نیرو‌های ائتلاف هم موفق به هیچ‌گونه پیشروی نشدند. وی افزود: جنگنده‌های ائتلاف نیز هفت مرتبه دو استان مأرب و الجوف را در شرق یمن هدف قرار دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار