کد خبر: 997965
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
امام جمعه موقت شهرکرد:
مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد انباشت سرمایه لازم را یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به جهش تولید دانست و گفت: توجه به تولیدکنندگان راه دیگر محقق شدن این شعار است.

تولیدکنندگان راه دیگر محقق شدن این شعار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته را به عنوان رونق تولید نام نهادند و هدف از این نامگذاری، استقلال و بی‌نیازی از کشورهای دیگر بود، تنها راه پایداری ملت، محتاج نبودن کشور و اقتدار در زمینه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی و ...است.

 وی ادامه داد: اگر ملتی فقیر و محتاج باشد از خود اختیاری نخواهد داشت و ابرقدرت‌ها و دشمنان‌های خارجی بر آن مسلط می‌شوند لذا مقام معظم رهبری رونق تولید را مورد توجه قرار دادند و فرمودند در سال گذشته اقدماتی انجام شد اما برای تحقق کامل این شعار کار و تلاش بیشتر نیاز است و سال جدید را با نام «جهش تولید» نامگذاری کردند.

حجت‌الاسلام فاطمی اظهار کرد: جهش به معنای پریدن است و حکایت از یک تحول شگفت دارد، شخص با قدم زدن مقداری از یک راه را طی می‌کند و با پرش و پریدن، مسافت بیشتری را می‌پیماید، لذا ایشان می‌خواهند به همراه تولید، پیشرفت ناگهانی و خارق‌العاده‌ای داشته باشیم که این آرزوی هر خیراندیشی برای ملت خود است.

وی ادامه داد: برای تحقق این شعار کارهایی انجام شده اما کافی نیست و آثار آن در زندگی مردم ظاهر نشده است، و این حرکت‌ها مورد تایید کامل مقام معظم رهبری نبوده‌ است لذا به جهت و تلاش بیشتری نیاز است.

این کارشناس مذهبی به راهکارهای رسیدن به جهش تولید اشاره کرد و افزود: انباشت سرمایه لازم یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به جهش تولید است، علت جهش و پیشرفت ناگهانی در اروپای قدیم که از آن با عنوان انقلاب صنعتی یاد می‌شود، انباشت سرمایه بود که البته این سرمایه از مسیر حرام و استعمار کشورهای دنیا حاصل شد.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد تصریح کرد: در مورد کشور ما، بنا نیست از طریق استعمارطلبی به انباشت سرمایه برسیم، تنها باید مشکلاتی از قبیل نحوه هزینه کردن پول و مراقبت از هزینه ملی را یاد بگیریم و دزدی‌های کلان، وام‌های کلان، زرق و برق‌ها و تجملات را در کشور کنترل کنیم، زیرا عامل هدر رفتن ثروت کشور همین موارد است.

 این مدرس حوزه علمیه در استان توجه به تولیدکنندگان را راه دیگر محقق شدن این شعار دانست که در کنار انباشت ثروت باید به تولید داخلی نیز دقت شود تا سرمایه‌های کسب شده صرف تولید شود و جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شود، لذا می‌طلبد که مسئولان به این موارد نظارت بیشتری کنند.

وی ادامه داد: با مدیریت صحیح و کمک به تولیدکنندگان، انقلاب اقتصادی در کشور تحقق خواهد یافت که این امر در یک سال میسر نمی‌شود و زمان بیشتری نیاز دارد.

حجت‌الاسلام فاطمی در رابطه با وظایف جوانان در این مسیر گفت: بهترین نیرو و نشاط در دست جوانان قرار دارد که مسئولان باید از آنان حمایت کند و با توجه به استعدادهایشان کار تولید را به آن‌ها بسپارند و نهایت تلاش خود را داشته باشند تا امکانات و زمینه را برای جوانان فراهم و آنان را وارد صحنه کنند.

وی در پایان گفت: نیرو و نشاط از ویژگی‌های جوانان است که لازمه  کار و تولید نیز محسوب می‌شود، لذا امر تولید با نشاط و انگیزه بالای جوانان محقق می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر