کد خبر: 997782
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
نگاهی به نسخه‌های جنجالی برخی مسئولان باشگاه‌ها و سازمان لیگ برای تعیین سرنوشت لیگ نوزدهم
پیشنهاد‌های عجیبی مانند تعیین چهار تیم اول لیگ یا معرفی قهرمان نیم‌فصل به عنوان قهرمان لیگ برای تعیین تکلیف لیگ برتر از سوی برخی مدیران باشگاه‌ها و مسئولان سازمان لیگ با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در حالی که همچنان ادامه یا نیمه‌تمام گذاشتن بازی‌های لیگ برتر فوتبال در هاله‌ای از ابهام است و قرار است در هفته جاری در این باره تصمیم‌گیری شود، بحث بر سر چگونگی تعیین قهرمان لیگ نوزدهم در صورت لغو بازی‌ها یکی از حواشی این روز‌های فوتبال ایران است. در این راستا اظهارنظر‌های برخی مدیران باشگاه‌ها و سازمان لیگ که هر کدام برای خودشان نسخه جداگانه‌ای می‌پیچند، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است تا در روز‌هایی که بازی‌های فوتبال برگزار نمی‌شود، حواشی و کری‌خوانی‌های بیرون زمین مسابقه داغ باشد.

تصمیمی که تکذیب شد
یکی از آن نسخه‌های جنجالی را حیدر سلیمانی پیچیده است، نامی که برای اهالی فوتبال ناآشناست، اما یک مصاحبه عجیب از او که گفته می‌شود ناظر فدراسیون در بازی‌های لیگ دسته اول است، سبب شد نامش سر زبان‌ها بیفتد. او به عنوان نماینده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای گفته است: «چهار تیم ابتدایی لیگ برتر با در نظر گرفتن ملاک‌هایی مانند کسب امتیاز، گل زده، گل خورده، برد و باخت معرفی می‌شوند و تیم‌هایی هم که احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد با برگزاری دو، سه بازی در زمین بی‌طرف تکلیف سقوط‌کننده‌ها مشخص خواهد شد تا از این طریق لیگ به اتمام برسد. ضمن اینکه جام حذفی هم لغو می‌شود و با معرفی چهار تیم برتر لیگ، نمایندگان ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان مشخص خواهد شد.»

صحبت‌های سلیمانی که به عنوان نماینده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مطرح شده بود با واکنش تند سازمان لیگ روبه‌رو شد، به خصوص که این اظهارات در شرایطی صورت گرفته که هنوز تصمیم رسمی در این باره گرفته نشده است. سازمان لیگ فوتبال در بیانیه‌ای با تکذیب ادعای سلیمانی درباره تعیین سرنوشت لیگ نوزدهم تأکید کرد مصاحبه سلیمانی غیرمسئولانه و کذب است: «امروز یکی از ناظران لیگ دسته اول در مصاحبه‌ای غیرمسئولانه صحبت از معرفی نمایندگان لیگ برتر به لیگ قهرمانان آسیا را مطرح کرد و حتی خبر از توقف مسابقات جام حذفی داده بود. این در حالی است که مدیران فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌های لیگ برتر تاکنون هیچ جلسه‌ای نداشته و تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده‌اند؛ لذا سازمان لیگ فوتبال طبق رهنمود‌های فدراسیون جهانی فوتبال - فیفا - همچنان مصمم به از سر‌گیری مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و سایر لیگ‌های کشور بعد از عادی شدن شرایط بوده و با هماهنگی ستاد ملی کرونا و مراجع ذی‌صلاح  مسابقات را از سر خواهد گرفت.»

مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال هم دیروز در برنامه ورزش و مردم تلویزیون، پیشنهاد انتخاب چهار تیم اول توسط  فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را تکذیب کرد: «فردی که این صحبت‌ها را انجام داده، مسئولیتی در سازمان لیگ نداشته و نقطه‌نظرات شخصی خودش را بیان کرده است. سازمان لیگ چیزی در این مورد اعلام نکرده و من این موضوع را تکذیب می‌کنم، چون صحت ندارد. سازمان لیگ متولی است و هیئت رئیسه آن باید تصمیم بگیرد.»

جام را به ما بدهید
پیشنهاد منوچهر نیک‌فر، سرپرست باشگاه سپاهان برای سرنوشت لیگ نوزدهم دیگر نسخه جنجالی این روزهاست. ۱۸ فروردین بود که نیک‌فر با رد نظر برخی که معتقدند باید پرسپولیس به عنوان صدرنشین، قهرمان اعلام شود در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم دو پیشنهاد برای سرنوشت لیگ مطرح کرد: «در صورت نیمه‌تمام ماندن مسابقات دو روش می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد؛ اول اینکه ۲۱ بازی گذشته نادیده گرفته و فصل نوزدهم تکرار شود و روش دوم هم این است که لیگ همین‌جا تمام شود و قهرمان نیم‌فصل به‌عنوان قهرمان فصل انتخاب شود. الان از نیم‌فصل، شش هفته گذشته و تا پایان فصل ۹ هفته باقی مانده، پس منطقی است که قهرمان نیم‌فصل، قهرمان لیگ شود.»

پیشنهاد نیک‌فر برای معرفی قهرمان نیم‌فصل به پشتوانه صدرنشینی سپاهان پس از برگزاری ۱۵ بازی برمی‌گشت، این در شرایطی است که جدول لیگ برتر در حالی به ۱۵ بازی رسید که برخی از تیم‌ها بازی عقب‌افتاده داشتند و پرسپولیس و سپاهان دیدار‌های عقب‌افتاده خود برابر نساجی و نفت آبادان را انجام نداده بودند. با این تفاسیر اگر جدول لیگ را بر اساس تعریف نیم‌فصل اول مبنای محاسبه قرار دهیم، سپاهان در رتبه چهارم قرار می‌گیرد!

پیشنهاد سرپرست سپاهان با واکنش افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس روبه‌رو شد. او در مصاحبه‌ای با سایت باشگاه پرسپولیس به نیک‌فر اینگونه پاسخ داد: «فکر می‌کنم دوستان اشتباه محاسبه کرده‌اند. معمولاً قهرمان نیم‌فصل در پایان هفته پانزدهم مشخص می‌شود. دوستان بازی ما با نساجی را که به‌خاطر آلودگی هوا به تعویق افتاده بود حساب نکرده بودند، در غیر این صورت تیم اول لیگ در پایان نیم‌فصل پرسپولیس است و این موضوع در جدول درج شده در سایت سازمان لیگ هم مشخص است.»

 رد و بدل جام قهرمانی لیگ نوزدهم توسط سپاهانی‌ها و پرسپولیسی‌ها بین خودشان دیروز با واکنش باشگاه استقلال هم روبه‌رو شد و احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال در مصاحبه‌ای با سایت این باشگاه اینطور به آن واکنش نشان داد: «مطلقاً با اعلام پایان لیگ و قهرمانی تیم دیگر موافقت نخواهم کرد، چراکه فاصله امتیازی و میزان بازی‌های مانده به نوعی است که قهرمانی هیچ تیمی مسجل نیست. به هیچ عنوان با تقدیم قهرمانی به هیچ تیمی موافق نیستم و مقابل این ایده بسیار غلط خواهم ایستاد. بهتر است مسئولان محترم باشگاه‌های حاضر در مسابقات تا زمانی که تکلیف برگزاری ادامه مسابقات مشخص نشده، چه به لحاظ بین‌المللی و چه ملی سکوت کنند و با صحبت‌های غیرضروری و بعضاً غیرمسئولانه خود سبب‌ساز ایجاد آشفتگی در خاطر هواداران تیم‌های دیگر نشوند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار