کد خبر: 997693
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
سازمان سینمای مبلغ یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان در اختیار خانه سینما قرار داد تا ۲۶۳۳ نفر از اعضای صنوف کمک‌هزینه‌های ۵۰۰ هزار تومانی دریافت کنند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی با اشاره به آخرین جلسه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» در سال گذشته گفت: با پیشنهاد نمایندگان صنوف که در این کارگروه حضور دارند مقرر شد بخشی از اعضای فعال سینمای ایران که با شرایط سخت‌تری مواجه هستند و به ویژه در صنوف کارگری خانه سینما عضو هستند، در قالب پرداخت کمک‌هزینه رفاهی شب عید حمایت شود.

وی افزود: قرار شد افرادی مانند زنان سرپرست خانوار، از کار افتادگان، بیماران خاص، بیکاران فصلی خانه سینما، مشاغل سخت در اولویت بهره‌مندی از این تسهیلات حمایتی باشند. بر اساس همین اصل قرار شد خانه سینما پیشنهادات خود را ارائه کند و اعلام کردیم افراد مشمولی که انتخاب می‌شوند حتما باید توسط صنف انتخاب و تایید بشوند و این کمک هزینه به حساب قانونی افراد مشمول واریز شود.
این عضو کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما تاکید کرد: بر اساس مصوبه کارگروه اعضایی که حقوق بگیر و کارمند نهاد‌های دولتی و غیر دولتی هستند مشمول این حمایت نیستند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی رقم حمایتی در نظر گرفته شده برای هر نفر را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: خانه سینما پس از بررسی‌ها، ۲۵۳۳ نفر از ۲۸ صنف را طی نامه رسمی به سازمان سینمایی انعکاس داد و بنا به مصوبه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما منابع حمایتی از محل توافقنامه سالانه فی ما بین سازمان سینمایی و خانه سینما از ردیف کمک رفاهی به اهالی سینما تأمین و قرار شد فهرست کامل پرداختی به مشمولان در اختیار سازمان قرار گیرد.
حیدری خلیلی افزود: نسبت به فهرستی که در شب عید اعلام شد ۱۰۰ نفر هم از اعضای کانون کارگردانان به مشمولان این طرح حمایتی اضافه شد و بر این اساس مجموع اعضای مشمول معرفی شده به ۲۶۳۳ نفر از ۲۹ صنف و گروه خاص رسید.
وی ادامه داد: اعتبار حمایتی مذکور از محل توافقنامه سال ۹۸ تامین و در ۲۷ اسفند ماه به خانه سینما پرداخت شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی تاکید کرد: مطابق مصوبه کارگروه، اسامی اعضای دارای اولویت مطابق جدول پیشنهادی خانه سینما توسط روسای صنف مشخص می‌شوند و در اختیار خانه سینما قرار می‌گیرد. به خانه سینما اعلام شده است حداکثر تا ۲۷ فروردین ماه جاری فهرست کامل دریافت‌کنندگان به صورت محرمانه به سازمان سینمایی اعلام شود و چنانچه تا آن روز به هر دلیلی واریز انجام نشده است پرونده بسته می‌شود و باقیمانده مبلغ حمایتی در حساب‌های فی‌مابین منظور خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار