کد خبر: 997288
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
رئیس اداره محیط زیست قروه :
رئیس اداره محیط زیست قروه گفت: چرای انواع دام سبک و سنگین در مناطق حفاظت‌شده ممنوع است و براساس قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

توفیق زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در قروه اظهار داشت: طبق قانون مصوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، چرای انواع دام سبک و سنگین در اراضی حفاظت شده ممنون است و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۳ هزار هکتار اراضی حفاظت‌شده در منطقه بدر و پریشان قروه وجود دارد که زیستگاه انواع پستانداران، پرندگان، آبزیان و...است که بر همین اساس ورود دام به زیستگاه طبیعی حیات وحش چرخه زیستی آنها را نابود می‌کند.

زارعی اذعان داشت: به دلیل بارندگی‌های فصل بهار، ریشه بسیاری از گیاهان ضعیف است و با چرای دام گیاه کاملا از بین می‌رود و امکان رویش مجدد نخواهند داشت از این رو از دامداران درخواست می‌شود تا نیمه دوم اردیبهشت ماه از چرای دام در اراضی پایین دست و کوهستانی پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: چرای دام در اراضی پایین دست کوهستانی و دشت‌های قروه نیز طبق قوانین منابع طبیعی ممنوع است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، عاملان آن به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گفته رئیس حفاظت از محیط زیست قروه، هر گونه تصرف، چرای دام، آتش‌سوزی و... در اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست جرم تلقی می‌شود و قانونگذار برای عاملان آن مجازات مختلفی از جزای نقدی تا حبس بنا به نوع جرم در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر