کد خبر: 997286
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج گفت: در ایام تعطیلات نوروز 28 دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق جنگلی در سنندج توقیف شده و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

محمدرئوف نصری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز تمامی اکیب‌های گشت و مراقبت ویژه حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌ سنندج برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی و مقابله با جرائم عرصه‌های منابع طبیعی فعال بودند.

وی افزود: این اکیپ‌ها در ایام تعطیلات نوروز براساس مشاهدات حضوری و یا تماس‌های مردمی، با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های ملی برخورد قانونی کردند.

تخریب و تصرف 63 هکتار از اراضی ملی در سنندج

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج ادامه داد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا 15 فروردین ماه در حوزه استحفاظی شهرستان سنندج 63 هکتار از اراضی منابع طبیعی تخریب و تصرف شده بود که در این راستا براساس ماده 55  و 690 قانون مجازات اسلامی 11 پرونده تخلف تشکیل و متخلفان به محاکم قضایی ارجاع داده شدند.

توقیف 12 دستگاه بیل مکانیکی در عرصه‌های منابع طبیعی سنندج

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در ایام نوروز بحث توقیف ماشین‌آلات و بیل‌های مکانیکی است که برای تخریب عرصه‌های طبیعی استفاده می‌شود که در همین راستا همکاران ما در 15 روز ابتدای سال جدید 12 دستگاه بیل مکانیکی را توقیف کردند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

توقیف 28 دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق جنگلی در سنندج

نصری گفت: همچنین در این ایام 28 دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق جنگلی توقیف شده است و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

وی اضافه کرد: از 28 دستگاه توقیف شده حدود 25 دستگاه آزاد، چوب‌های قاچاق آنها تخلیه و جریمه شدند و سه دستگاه بعدی فعلا تعیین تکلیف نشده است و منتظر رای مراجع قضایی هستیم که دستور تخلیه، جریمه و رفع توقیف آنها را صادر کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج تاکید کرد: مردم باید منابع طبیعی را از خود بدانند منابع طبیعی، طبیعت و زیستگاهی است که خداوند به ودیعه گذاشته و مربوط به این نسل و نسل گذشته نیست بلکه باید آن را به آیندگان تحویل دهیم بنابراین مدام از مردم می‌خواهیم که اولین حافظ اراضی ملی و منابع طبیعی خود مردم باشند و بخاط سود و منفعت‌های زودگذر و انی تخریب‌هایی انجام ندهند که صدها سال برای بازسازی آن زمان نیاز باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر