کد خبر: 997227
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان
مرتضی رشیدی گفت: با توجه به بحران بین المللی کرونا، ورود این بیماری به کشور و تشکیل ستاد بحران در همه شهرها، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز با تمام توان اقدامات فرهنگی، آموزشی و علمی را جهت مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس انجام داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: اصلی ترین وظیفه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان رسیدگی و توجه به دغدغه روز مردم شهر است که فراگیری عمومی دارد که آنها را درگیر می کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا فراگیری عمومی پیدا کرده، اظهار کرد: 2 اسفند ماه اولین جلسه ستاد بحران مقابله با شیوع کرونا در شهرداری اصفهان تشکیل شد و پس از آن کمیته فرهنگی مقابله با بیماری کرونا به ریاست معاون فرهنگی شهردار اصفهان شکل گرفت.

رشیدی ادامه داد: همه کلاس های آموزشی، فرهنگی و هنری، ورزشی و کارگاه های آموزشی وابسته به شهرداری اصفهان از ابتدای اسفندماه تاکنون کنسل بوده و این رویه تا قطع زنجیره شیوع این بیماری ادامه خواهد داشت.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان تاثیر حمایت های کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان از اقدامات این کمیته  افزود: همه اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در سه مرحله اطلاع رسانی اولیه، آموزش و پیگیری و اقدامات و تولیدات فرهنگی در پیک شیوع کرونا انجام شده است.

رشیدی گفت: تاکنون 170 هزار بروشور آموزشی در خصوص آموزش و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اماکن عمومی، مراکز تجاری، مراکز مذهبی و محلات کم برخوردار  و 9 هزار سازه مقوایی سه وجهی تا قبل از فراگیری عمومی این ویروس در تاکسی های شهری توزیع شده است.

وی افزود: 70 هزار پوستر در اماکن تجاری، مذهبی و وسایل حمل و نقل عمومی توزیع و نصب شده، همچنین تمام سازه های تبلیغاتی حوزه اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به اطلاع رسانی، آموزش و انتقال مفاهیم در خصوص کاهش ابتلا به این بیماری اختصاص داده شده است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: در 40 روز گذشته 25 فرم تبلیغاتی در قالب 200 طرح گرافیکی در رسانه های چاپی و فضای مجازی منتشر شد و همچنین فضاها و سازه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی در فرودگاه اصفهان، پایانه های مسافربری، ایستگاه های مترو، سازه های ورودی و خروجی شهر و اطراف بیمارستان های درگیر با کرونا ایجاد شد.

رشیدی با بیان اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای سالمندان بیان کرد: با توجه به اینکه اصفهان در سال گذشته به عنوان شهر پایلوت دوستدار سالمند انتخاب شد، طرح های ویژه رعایت اصول بهداشتی به سالمندان و افراد آسیب پذیر در خصوص این بیماری تهیه و در سطح شهر انتشار یافت.

وی تصریح کرد: 25 موشن گرافی، چند نماهنگ و ویدئو ویژه قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت تولید شد و 15 طرح گرافیکی ویژه تلویزیون های شهری آماده و به صورت مداوم پخش می شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان همچنین گفت: طی طرحی با همکاری انجمن مددکاری ایران و کمسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان، طرح مشاوره تلفنی 24 ساعته رایگان با حضور مددکاران اجتماعی و مشاوران مطرح کشور جهت کاهش اضطراب، ترس و نگرانی در خصوص بیماری کرونا راه اندازی شده که شهروندان گرامی می توانند با تماس رایگان با شماره 137 از خدمات مشاوره ای بهره مند شوند.

رشیدی  اظهار کرد: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون طی سه مرحله مواد ضدعفونی کننده، شوینده، ماسک و دستکش ویژه کودکان کار، کودکان بی سرپرست تهیه و توسط سمن ها و نهادهای مدنی توزیع شد که این طرح تا رفع این بیماری ادامه خواهد داشت.

وی همچنین افزود: بیش از 120 هزار بسته بهداشتی و سلامتی با پیگیری شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان و با همراهی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در مناطق کم برخوردار و محروم شهر به صورت رایگان توزیع و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اخیر در کشور و شهر، نیاز به توجه اوقات فراغت شهروندان در دستور کار حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری قرار گرفت که یکی از آن فعالیت ها، ایجاد 30 لینک گردشگری مجازی از اماکن کمتر دیده شده در شهر اصفهان است تا شهروندان بتوانند به صورت مجازی از جاذبه های کمتر دیده شده اصفهان، دیدن کنند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: همچنین در این راستا اولین فرهنگسرای مجازی  شهرداری اصفهان راه اندازی شده تا بتواند خدمات 24 ساعته خود را در قالب های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تفریحی به شهروندان ارائه دهد.

رشیدی درباره نقاهتگاه هایی که توسط شهرداری اصفهان آماده شده است، خاطرنشان کرد: دو ورزشگاه که در اختیار شهرداری اصفهان بود نیز برای افرادی که دوره درمان را گذرانده اند تجهیز و مهیا شد و در اختیار مجموعه پزشکی شهر اصفهان قرار گرفت تا بیماران بتوانند دوره نقاهت خود را آنجا بگذرانند و همچنین راه اندازی نقاهتگاه باغ ابریشم در دستورکار قرار گرفت و این مجموعه اکنون در حال بهره برداری است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر