کد خبر: 997203
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
با وجود تمام بده و بستان‌هایی که بین بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس صورت گرفت و بسیاری از احزاب رژیم صهیونیستی آن را کثیف توصیف کردند، تشکیل کابینه در این رژیم همچنان در بن‌بستی بزرگ قرار دارد. با این حال برخی از گزارش‌ها از توافقی خبر می‌دهد که در پی آن پست وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در دوران نخست‌وزیری نتانیاهو در اختیار حزب آبی و سفید خواهد بود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در حالی که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد در خوشبینانه‌ترین سناریو بسیار دشوار است که در کوتاه‌مدت بتوان خبری را در مورد تشکیل کابینه اعلام کرد، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از سوی دیگر گزارش داده است که در نتیجه گفتگو‌های صورت گرفته میان بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب راستگرای لیکود و بنی گانتس، رئیس حزب آبی و سفید، پست وزارت دفاع، کشاورزی، دادگستری و اقتصاد رژیم صهیونیستی در دوران نخست‌وزیری نتانیاهو در اختیار حزب آبی و سفید خواهد بود.

علاوه براین، «یولی ادلشتاین» سخنگوی سابق کنست اسرائیل دیگر به سمت خود باز نمی‌گردد، اما همچنان این پست در اختیار لیکودی‌ها است. پست وزارت بهداشت این رژیم نیز همچنان در اختیار «یاکوو لیتزمن» لیکودی خواهد بود.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو با گانتس توافق کرده تا یک سال و نیم ابتدایی کابینه ائتلافی اسرائیل را او اداره کند. اکنون گانتس در [به اصطلاح]دولت نتانیاهو به عنوان وزیر جنگ فعالیت می‌کند.

«گابی اشکنازی» هم به عنوان وزیر خارجه منصوب می‌شود؛ اشکنازی در زمان نخست‌وزیری گانتس به سمت وزیر جنگ می‌رسد.

با این حال به اعتقاد برخی کارشناسان، تشکیل کابینه پیش از ۱۵ می‌ممکن نیست، زیرا گرچه احتمال تشکیل آن بعد از توافق نتانیاهو و گانتس افزایش پیدا کرده است و گرچه نشست‌های فیمابین همچنان ادامه دارد، اما اختلاف نظر در مورد نحوه کنترل مناطق دیگری از فلسطین اشغالی و جدول زمان‌بندی رد و بدل کردن جایگاه نخست‌وزیری باقی مانده و به ویژه با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا این وقت‌کشی بیشتر هم شده است.

عملیات‌های کرونایی صهیونیست‌ها علیه فلسطین
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی هر روز اطلاعات مربوط به تعداد مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی را منتشر می‌کند، اما موضوعی که قابل توجه است عدم اعلام تعداد مبتلایان به کرونا در قدس شرقی است. این در حالی است که این رژیم از عامل کرونا برای تحت فشارگذاشتن فلسطینی‌ها مخصوصاً در غزه حداکثر بهره‌برداری را می‌کند.

«فادی الهدمی» وزیر امور قدس به العین گفت: ما آمار دقیق و واقعی مبتلایان به کرونا در قدس شرقی را نمی‌دانیم، زیرا اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر این آمار را اعلام نمی‌کند. برخی آمار از متخصصان بخش پزشکی در دست است، اما دقیق نیست.

عدم اعلام آمار رسمی مبتلایان در قدس شرقی باعث ادامه شایعات و نگرانی بیشتر فلسطینی‌ها شده است.

از سوی دیگر «اشرف القدره» وزیر بهداشت غزه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، از آنجایی که امکانات موجود ویژه تست کرونا در نوار غزه بسیار محدود است امکان انجام این تست فقط جوابگوی چند روز است. بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی ادامه داد: به شکلی فوری و اضطراری نیازمند ۱۰۰ دستگاه تنفسی و ۱۴۰ تخت مراقبت‌های ویژه هستیم.

القدره تأکید کرد: امکانات بهداشتی غزه واقعاً محدود است و آنچه از طرف‌های مختلف به غزه رسیده کفاف این وضعیت را نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی کمک‌ها به غزه را مشروط به آزادی دو سرباز متجاوز خود از سوی حماس کرده است. در چنین شرایطی اسرائیل در تلاش است با پر کردن زندان‌ها از فلسطینی‌ها عملاً زمینه ابتلا و کشتار بیشتر فلسطینیان را فراهم سازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار