کد خبر: 997179
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
عضو کمیسیون امنیت ملی:
در یک سال و سه ماه گذشته اروپایی‌ها برای تضمین منافع برجامی ایران در قالب اینستکس تنها وعده دادند، حتی سفیر سوئیس در تهران در یک شوآف زننده در حال باز کردن جعبه‌های دارویی بیماران پیوند عضو است، اما باز هم اتفاق عملی رخ نداد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان درباره نخستین فعالیت کانال اینستکس گفت: هفته گذشته وزیرخارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که آلمان، فرانسه و انگلیس نخستین معامله تجاری با ایران براساس اینستکس را برای تسهیل ارسال تجهیزات پزشکی از اروپا به ایران انجام داده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که در اوایل بهمن ۹۷ اروپا مدعی راه‌اندازی این کانال شده بود و اینک بعد از گذشت ۱۵ماه فروش تجهیزات پزشکی به ایران در قالب اینستکس مطرح شده است. این اتفاق در شرایطی انجام شد که از جزئیات پیرامونی این معامله و این تراکنش مالی خبر چندانی در دست نیست و با توجه به تأخیر قبلی اروپا و سابقه بدعهدی بعید است بتوانیم به تداوم فعالیت این کانال خوشبین باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از رفتار‌ها و تبلیغات توخالی اروپا درباره اینستکس گفت: در یک سال و سه ماه گذشته اروپایی‌ها برای تضمین منافع برجامی ایران در قالب اینستکس تنها وعده دادند، حتی در بهمن سال گذشته ویدیویی منتشر شد که نشان می‌داد، سفیر سوئیس در تهران در یک شوآف زننده در حال باز کردن جعبه‌های دارویی بیماران پیوند عضو است، اما باز هم اتفاق عملی رخ نداد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار