کد خبر: 997157
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
استاندار مرکزی خبر داد
استاندار مرکزی گفت : اصلی ترین لازمه تحقق شعار سال جاری فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز است .

استاندار مرکزی گفت : اصلی ترین لازمه تحقق شعار سال جاری فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز است .

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی درخصوص الزامات تحقق جهش تولید در استان مرکزی اظهار کرد: یکی از زیرساخت های مورد نیاز در استان مرکزی حوزه تامین آب و برق مورد نیاز صنایع است. این نیاز در شهرهایی نظیر ساوه و زرندیه به دلیل تراکم بالای واحدهای صنعتی و تولیدی بیشتر احساس می‌شود.

وی به استقبال بالا از سرمایه گذاری در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: تامین زیرساخت هایی نظیر آب و برق با مصرف صنعتی یکی از تمهیداتی است که دولت برای آن سازوکارهای خاصی را اندیشیده است، اما مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران موجب تسریع در فراهم کردن این زیرساخت ها خواهد شد.

استاندار مرکزی لازمه تحقق جهش و شتاب در تولید را هم‌افزایی و انسجام قوای سه گانه و بخش خصوصی در راستای توسعه هر چه بیشتر اقتصاد کشور دانست و افزود: تسهیل و روان سازی قوانین و مقررات، حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر، حذف موانع پیش روی رونق و جهش تولید، اعطای تسهیلات هدفمند، ایجاد معافیت های مالیاتی و اعمال سیاست های تشویقی برای  صادرکنندگان و تولیدکنندگان و ایجاد زیرساخت مورد نیاز، از مولفه های اصلی و مهم جهش در تولید کشور است.

وی با تاکید بر اینکه جهش تولید در ادامه و امتداد رونق تولید قرار دارد، گفت: هدایت نقدینگی کشور به سمت تقویت تولید داخلی و کارآفرینی و برنامه ریزی متناسب با هر آنچه که تولید را شتاب می بخشد، باید مورد توجه و اهتمام تصمیم گیران و سیاست گذاران قرار گیرد.

آقازاده در ادامه، کمبود آب در حوزه صنعت را یکی از مشکلات استان بویژه در شهرستان ساوه و زرندیه دانست و افزود: طرح انتقال آب سهم ساوه از سد کوچری یکی از پروژه های در دست اجرا در راستای تامین آب مورد نیاز صنایع شهرستان به شمار می‌رود.

وی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از سد کوچری را سهم شهرستان ساوه بیان کرد و افزود: به دلیل محدودیت در تخصیص منابع مالی، لوله گذاری طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه به طول بیش از ۱۲۰ کیلومتر با وقفه ای طولانی مواجه شده است و این وقفه موجب شد که شهرستان ساوه نتواند از این حقابه بهره برداری کند.

استاندار مرکزی افزود: برای تسریع در اجرای عملیات لوله گذاری و انتقال آب با اخذ مجوز اعمال ماده ۵۶ از سوی دولت مقرر شد که تامین هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اجرای این طرح توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت ظرف مدت چندسال این مبلغ را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از طرح انتقال آب سهم ساوه از سد کوچری تحول اساسی را در تامین یکی از نیازهای این شهرستان در حوزه مصارف صنعتی و کشاورزی ایجاد خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار