کد خبر: 997092
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: تا این لحظه ۲۹ نفر از زندانیان فراری زندان سقز توسط نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه دستگیر شده و ۲۰ نفر نیز خود را تسلیم زندان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، محمد جباری شنبه‌شب در گفت‌وگو با سیمای مرکز کردستان اظهار کرد: هشتم فروردین‌ماه جاری 74 زندانی از زندان سقز فرار کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: تا این لحظه 49 نفر از این تعداد توسط نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه دستگیر و یا شخصا خود را به زندان معرفی کرده‌اند.

جباری اذعان داشت:۲۰ نفر از این 49 نفر زندانی فراری با رغبت و تمایل خود و به‌صورت خودتسلیمی به زندان بازگشته‌اند.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل و بخشنامه جدید و وعده‌های داده شده این افراد از مزایای ارفاقی، تخفیفات قانونی و رأفت اسلامی برخوردار خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان اضافه کرد: سایر متواریان زندان سقز نیز شناسایی شده و به زودی دستگیر می‌شوند.

 وی افزود: این افراد اگر تا پایان هفته جاری خود را به زندان تحویل دهند مشمول ارفاق و رأفت اسلامی می‌شوند، در غیر این‌صورت بعد از دستگیری با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

جباری تصریح کرد: زندانیان متواری اگر در مدت زمان تعیین‌شده خود را تحویل ندهند به مجازات جرم جدید محکوم و مشمول بخشنامه عفو هم نخواهند شد.

وی همچنین به برخی شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی در زمینه فرار این زندانیان به‌‌دلیل کرونا اشاره و ضمن تکذیب آن، گفت: محیط زندان براساس نظر کارشناسان حوزه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان مربوطه کاملاً بهداشتی، امن و ایزوله است.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر