کد خبر: 997068
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی با تاکید بر اینکه جان انسان‌ها از همه چیز مهمتر است، گفت: بهترین کار این است که لیگ برتر فوتبال را همینجا تمام کنیم و فصل آینده را نجات بدهیم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره بلاتکلیف بودن وضعیت لیگ برتر فوتبال گفت: صادقانه بگویم تا زمانی که جان حتی یک انسان در خطر باشد، فوتبال هیچ ارزشی ندارد. من هنوز از اتفاقی که برای چشمان سرباز احمدی در جریان مسابقات لیگ برتر که چند سال پیش رخ داد، به عنوان یک فوتبالی خجالت زده ام. چه ارزشی دارد که یک انسان در استادیوم آسیب ببیند؟

لیگ را همینجا تمام کنیم و فصل بعد را نجات بدهیم
وی ادامه داد: تا زمانی که این شرایط ادامه داشته باشد صحبت از فوتبال درست نیست. عده‌ای پزشک، پرستار و کادر بهداشتی و درمانی جان خود را گذاشته اند تا شاید انسان‌های دیگر را زنده نگه دارند. اینکه ما بخواهیم درباره فوتبال صحبت کنیم، کار منطقی نیست. البته که امرار معاش و زندگی ما از طریق فوتبال است ما باید سعی کنیم کارمان را درست انجام بدهیم.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی در پاسخ به این سئوال که فکر می‌کند بهترین راهکار در این شرایط برای فوتبال ایران چه می‌تواند باشد؟ تصریح کرد: اگر دنبال برنامه ریزی درست هستیم باید لیگ را همینجا تمام کنیم تا فصل آینده را نجات بدهیم. اگر لیگ امسال از بلاتکلیفی خارج شود حداقل می‌توانیم برای فصل بعد برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

فدراسیون راهکار پیشنهاد بدهد و رای گیری کند
افاضلی در خصوص اینکه تعیین قهرمان و یا تیم‌های سقوط کننده در لیگ در صورت نیمه تمام ماندن باید به چه شکلی باشد؟ یادآور شد: این‌ها مباحث دیگری است. اینکه لیگ تمام شود یک بحث است و اینکه چطور به پایان برسد، بحثی دیگر. در کشورمان عادت کرده ایم که یک نفر به جای بقیه فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید تیم‌هایی که از این تصمیم صاحب نفع هستند و یا متضرر می‌شوند را در تصمیماتش دخیل کند. مثلا سه راهکار پیشنهاد بدهد و از میان این سه راهکار، رای گیری کند. در اینصورت حتی مخالفان هم مجبور می‌شوند رای اکثریت را قبول کنند.

وی ادامه داد: سال بعد لیگ بسیار سخت می‌شود. اگر بخواهند مسابقات را سر موقع شروع کنند، در نقل و انتقالات و مباحث بدنسازی و برنامه ریزی مشکلات زیادی ایجاد می‌شود. عده‌ای می‌گویند کشور‌های اروپایی مسابقاتشان را ادامه می‌دهند. باید قبول کنیم شرایط ما با اروپا متفاوت است.

چرا می‌خواهیم ادای اروپایی‌ها را در بیاوریم؟
سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی تاکید کرد: ما اولین کشوری بودیم که بخاطر کرونا، لیگ را بدون تماشاگر برگزار کردیم. الان هم باید بر اساس شرایط خودمان تصمیم بگیریم. لیگ فوتبال ایران از حق پخش تلویزیونی ضرر نمی‌کند. اگر اروپایی‌ها اصرار به برگزاری مسابقات دارند به خاطر حق پخش تلویزیونی است که آن‌ها را ورشکسته می‌کند. ما این دغدغه را نداریم.

افاضلی گفت: باشگاه‌های ما حتی ممکن است از تعطیلی لیگ خوشحال هم بشوند، چون مجبور نیستند هزینه بیشتری انجام بدهند و حتی ممکن است بخشی از دستمزد بازیکنان و مربیانشان را ندهند. با این وضعیت، چرا باید ادای اروپایی‌ها را در بیاوریم؟

فدراسیون دنبال برگزاری ادامه مسابقات است
سرمربی تیم فوتبال پارس اظهار کرد: احساسم این است که فدراسیون فوتبال علاقه‌مند است به هر شکلی مسابقات را برگزار کند، چون فکر می‌کند رسالتش را انجام داده است. در حالی که رسالت آن‌ها باید حفظ سلامت مردم و سپس نجات دادن لیگ آینده باشد. امسال که از دست رفت، ولی باید مسابقات فصل بعد را نجات بدهند.

افاضلی در پایان درباره نحوه برگزاری تمرینات تیم پارس جنوبی هم گفت: اولین تیمی در ایران بودیم که تمرین آنلاین گذاشتیم. حدود ۱۰ روز است که سر یک ساعت مشخص تمرین آنلاین برگزار می‌کنیم. هرچند این تمرین از شرایط ایده آل دور است، اما در این برهه از زمان باید بهترین کار را انجام بدهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار