کد خبر: 996960
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به فلسطینیان زندانی در عربستان، از تغییر موضع این کشور از حامی به محاصره‌کننده ابراز تأسف کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای به فلسطینیانی اشاره کرد که بی‌هیچ اتهامی در زندان‌های عربستان سعودی به سر می‌برند و در این خصوص گفت که تغییر موضع عربستان از حامی به محاصره‌کننده در قبال فلسطین، فلسطینیان و حامیان آن جای تأسف دارد.

به گزارش خبرگزاری «صفا»، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت: «یک سال کامل از زمان بازداشت دکتر محمد صالح الخضری و پسرش هانی از سوی مقامات عربستان می‌گذرد به اضافه ده‌ها تن دیگر از فرزندان ما و ضامن‌های آن‌ها از میان مردم برادر عربستان سعودی آن هم به علت جرم فراموش نکردن مسئله فلسطین».

حماس در ادامه گفت که این افراد تنها به خاطر حمایت قانونی و مشروع از مسئله فلسطین بازداشت شده‌اند.

حماس افزود: «لذا جای تأسف دارد که عربستان سعودی از جایگاه حامی این مسئله مقدس و مبارک به جایگاه محاصره‌کننده آن، فرزندان فلسطین و حامیان آن تغییر موضع داده است».

جنبش مقاومت اسلامی اقدام عربستان سعودی را در بازداشت دکتر «الخضری»، پسرش و دیگر فلسطینیانی که به علت یادشده در زندان‌های عربستان به سر می‌برند، محکوم کرد و از مقامات سعودی خواست که با توجه به شیوع ویروس کرونا آن‌ها را آزاد کند.

در ارتباط با دو زندانی فلسطینی یادشده، سازمان عفو بین‌الملل نیز روز جمعه اعلام کرد که محاکمه آن‌ها عادلانه نبوده از این رو خواستار آزادی آن‌ها شد.

عربستان سعودی بیش از شصت فلسطینی و اردنی را به دلیل یاری مسأله فلسطین بازداشت و اتهاماتی از قبیل «کمک به گروهی تروریستی و حمایت مالی از آن» به این افراد وارد کرده است.

عربستان سعودی در کیفرخواست صادر شده علیه بازداشتی‌های فلسطینی ادله خنده‌داری مانند کشف و ضبط روغن زیتون از آنها، فرستادن قربانی به غزه و داشتن کتابی درباره تاریخ فلسطین ذکر کرده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار