کد خبر: 996129
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
رئیس‌جمهور فرانسه امروز تأیید کرد که یکی از اتباع این کشور که در ایران بازداشت بوده، آزاد شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (شنبه) تأیید کرد که «رولان مارشال» تبعه فرانسوی که در ایران بازداشت بود، آزاد شده است.

بنا به گزارش شبکه «فرانس ۲۴»، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در خصوص آزادی مارشال تصریح کرد: «ریاست‌جمهوری فرانسه خرسند است که خبر آزادی رولان مارشال که در ماه ژوئن (۲۰۱۹) در ایران بازداشت بود را اعلام کنم. وی اواسط امروز شنبه وارد فرانسه خواهد شد».

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور فرانسه همچنین از مقام‌های ایران درخواست کرد که «هرچه سریعتر، «فریبا عادل خواه» را که در زندان است، آزاد کند».

پیشتر نیز مقام‌های فرانسوی خواستار آزادی عادل خواه شده بودند و «عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران مهر ماه سال جاری میلادی تأکید کرده بود که فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره‌مند است.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که «جلال روح الله نژاد» مهندس ایرانی که به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از بیش از یک سال در زندان‌های فرانسه بود روز گذشته (اول فروردین ۹۹) آزاد شد.

بازداشت روح‌الله نژاد به درخواست آمریکا و با هدف استرداد وی به این کشور انجام شده بود و دادگاه‌های فرانسه و دیوان عالی این کشور درخواست آمریکا برای استرداد روح الله نژاد را تایید کرده بودند، ولی دولت فرانسه با تغییر این تصمیم، وی را آزاد کرد.

با توجه به همکاری قوه قضائیه برای آزادی یکی از زندانیان فرانسه با استفاده از تخفیف مجازات؛ دولت فرانسه در همکاری متقابل با تغییر تصمیم قبلی روح الله نژاد را آزاد کرد.

در همین چارچوب «رولاند گابریل مارشال» که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شده بود، با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، با استفاده از تخفیف مجازات روز گذشته (جمعه) از زندان آزاد شد و در اختیار سفارت فرانسه در تهران قرار گرفت.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار