کد خبر: 995649
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
استاندار اصفهان:
دکترعباس رضایی گفت: دستور قرنطینه استان باید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شودوتعطیلی ادارات به دست استانداری نیست ومااز مردم می خواهیم در نوروز ۹۹ سین سلامت را با مراقبت از خود و قرنطینه خانگی بر سر سفره ها بگذارند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان استاندار اصفهان درنشست خبری آنلاین اظهار کرد: استان اصفهان نوروز ۹۹ مهمان نواز خوبی نخواهد بود چراکه حق پذیرش مهمان به مدارس، ورزشگاه‌ها، بنگاه‌های مسکن و هتل ها داده نشده و در همین خصوص استانداری و دادستانی استان اصفهان پیگیر این موضوع هستند تا با قاطعیت کسانی را که از قانون سرپیچی می کنند مجازات کنند.

دکترعباس رضایی بیان کرد: اولین اقدام در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا، موظف کردن دانشگاه علوم پزشکی برای راه اندازی خط ۳۱۱۳ بود که با ۳۰ نفر پرسنل روزانه جوابگوی حدود ۳۰ هزار تماس هستند، همچنین اقدام دیگری که در خصوص جلوگیری شلوغی بیمارستان ها انجام شد، اختصاص دادن ۶۸ کلینیک تخصصی برای سطح بندی مردم بود.

استاندار اصفهان افزود: یکی از اقدامات حائز اهمیت در زمینه کنترل ویروس کرونا در استان اصفهان ثبت نام شهروندان در سامانه سیب بود، سامانه یکپارچه وزارت بهداشت که بر طبق آن افراد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی می‌شوند.

رضایی بابیان اینکه ستاد مقابله با کرونا هفت کمیته تشکیل و تا کنون بیش از صد مصوبه را به تصویب رسانده است اذعان داشت:این کمیته ها شامل مباحث پشتیبانی، ضدعفونی شهر و اطلاع رسانی ها بوده است .

وی ابرازکرد: با هماهنگی که با تعزیرات و مقامات قضایی انجام شده است بنا شد اولویت اول انتقال ماسک‌های کشف شده با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بیمارستان ها باشدکه بخشی از ماسک ها و مواد ضدعفونی کننده کشف شده در بین مردم تقسیم می شود و استانداری گلایه و شکایات مردم در خصوص کمبود ماسک را می پذیرد، اما باید به این نکته توجه کرد که زدن ماسک برای افرادی که بیمار و ناقل نیستند ضروری نیست.

استانداراصفهان را اولین تولیدکننده ماسک پارچه‌ای در کشور دانست و گفت: این ماسک ها از پارچه‌ مورد تایید علوم پزشکی تهیه شده که قابل شست و شو و به صرفه است، همچنین ماسک های پارچه‌ای می‌توانند کارایی بهتری نسبت به سایر ماسک ها داشته باشند.

وی در خصوص افزایش خط تولید الکل در استان، اظهار کرد: با شیوع کرونا خطوط تولید الکل در استان افزایش یافته و حتی برخی از واحدهای صنعتی با تغییر خط تولید خود به کمک استان آمدند، اما باید گفت توزیع این اقلام تولیدی از وظایف سازمان غذا و دارو است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تعطیلی ادارات به دست استانداری نبوده و وابسته به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور است، اما ادارات موظف خواهند بود در روزهای پایانی سال جوابگوی مردم باشند و کارها را به تعویق نیاندازند، محدودیت ساعت ادارات در روزهای گذشته باعث ازدحام شد و ازدحام به معنای شیوع بیشتر است.

رضایی، سلامت مردم را در اولویت دانست و گفت: اگر اداره‌ای تعطیل شود تمام فعالیت ها مختل خواهد شد. اما مدیران می‌توانند برخی از کارمندان را به صورت دورکاری موظف به انجام کارها کنند تا کار مردم مختل نشود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ستاد رسانه در ستاد مقابله با کرونا تشکیل شده است، گفت: در این شورا صدا و سیما، علوم پزشکی، خانه مطبوعات، بسیج رسانه، فضای مجازی، سازمان تبلیغات برای اطلاع رسانی اخبار ستاد مبارزه با کرونا حضور دارند.

وی تصریح کرد: همواره هشدارهای لازم از طریق رسانه ها و صدا وسیما به مردم استان اصفهان اطلاع رسانی می شود که در برخی از نقاط شهر، هشدارهای رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی با بلندگو محله به محله به گوش مردم می‌رسد.

رضایی افزود: جایگاه و شرایط جغرافیایی استان اصفهان با دیگر استان ها متفاوت است و باید گفت قرنطینه و ممنوعیت ورود به اصفهان مشکلات جبران ناپذیری را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

استاندار اصفهان درخصوص بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا، اظهار کرد: دولت ۷۹۰ میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی کشور اختصاص داد اما چند روز پیش بودجه دیگری به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲۰ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان تخصیص داده شد.

وی اظهار کرد: ورودی های شهر مسدود نشده است و تنها ۲۰۰ خودروی پلاک قم از ورودی اصفهان عبور کرده اند که همه این ترددها ثبت می‌شوند اما باید گفت آنان در شهر پذیرش نخواهند شد چراکه پذیرش مسافر در هتل ها ممنوع است و هم اکنون هیچ نوع پذیرشی در هتل های اصفهان نیست و مسافران زمانی که با هیچگونه خدماتی مواجه نشوند شهر را ترک خواهند کرد.

رضایی با بیان اینکه شهرداری اصفهان حق دفن فوتی های دیگر استان ها را ندارد، تاکید کرد: امیدواریم هیچگاه چنین اتفاقی در استان اصفهان انجام نشود و در صورت چنین اتفاقی با خاطیان برخورد خواهد شد و طبق پروتکل ستاد ملی مقابله با کرونا فوت شدگان کرونا مثبت، با پروتکل های مربوطه در آرامستان دفن خواهند شد، همچنین از مردم می خواهیم در نوروز ۹۹ سین سلامت را با مراقبت از خود و قرنطینه خانگی بر سر سفره ها بگذارند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر