کد خبر: 995561
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
شهردار اراک خبرداد
شهردار اراک گفت: قرارداد یک هزار میلیارد ریالی این شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) به منظور اجرای طرح‌های عمرانی در این کلانشهر منعقد شد.

شهردار اراک گفت: قرارداد یک هزار میلیارد ریالی این شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) به منظور اجرای طرح‌های عمرانی در این کلانشهر منعقد شد.

محمدکریم شفیعی شهردار اراک اظهار کرد: تکمیل پل شهید صیدی و اجرای مرحله دوم پل علم‌الهدی در دستور کار این قرارگاه در سال آتی قرار دارد که نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد در کلانشهر اراک دارند.

وی اظهار داشت: در ابتدا قرار بود قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) اجرای پل میدان مقاومت را عملیاتی کند که بنا به ملاحظاتی پل علم‌الهدی جایگزین آن شد.

شهردار اراک در ادامه گفت: مطالعات ترافیک شهر اراک توسط دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است و در سال آینده، موضوع ترافیک محلات مورد توجه شهرداری مناطق قرار می‌گیرد.

شهردار اراک گفت: ضدعفونی گسترده اماکن عمومی شهر نیاز به تجهیزات مدرن داشت که با توجه به در دسترس نبودن وسایل لازم، بهره‌گیری از ۳۰ دستگاه تراکتور که سمپاشی مزارع کشاورزی را انجام می‌دادند، در دستور کار این شهرداری اراک قرار گرفت.

شفیعی افزود: این سمپاش‌ها با همکاری جهاد کشاورزی در اختیار شهرداری اراک قرار گرفته است و بازار اراک، ساختمان‌های عمومی مانند شهرداری‌ها، تامین اجتماعی، پایانه‌ها، معابر، خیابان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و ترمینال‌های مسافربری مرتب گندزدایی می‌شوند.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سمپاشی مزارع کشاورزی مورد توجه مدیران شهری سایر نقاط کشور قرار گرفته و آنان خواهان الگوگیری از شهرداری اراک برای ضدعفونی شهرهای خود شده‌اند.

شهردار اراک گفت: ۱۶۰ اتوبوس هر شب برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی می شوند و در حد توان اقلام بهداشتی نیز در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد و نکات بهداشتی به آنان آموزش داده می‌شود.

وی اظهار داشت: ضدعفونی شهر باعث شد تا اراک در مقایسه با سایر شهرها در آلایندگی ویروس کرونا موفق عمل کند و الگوی مطلوبی برای سایر کلانشهرها باشد.

شهردار اراک گفت: دفن بهداشتی فوت شدگان براثر ابتلا به ویروس کرونا طبق پروتکل بهداشت جهانی و از سوی مرکز بهداشت شهرستان اراک انجام می‌شود و شهرداری در این امر دخالتی ندارد.

شفیعی افزود: دفن اجساد این افراد در عمق تعیین شده و با مواد مشخص شده برروی اجساد در دستور کار قرار دارد و هیچ جای نگرانی برای شهروندان نیست.

وی اظهار داشت: بازار هفتگی اراک نیز که محل تجمع مردم است تعطیل شده است و روز گذشته، چهارشنبه بازار اراک با وجود مقاومت صاحبان غرفه‌ها و طبق مصوبه شورای تامین استان تعطیل شد.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر