کد خبر: 994726
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
مدیر امداد و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در اراک
مدیر امداد و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل قرارگاه رسانه‌ای برای مقابله با کرونا در استان ها را یک امر ضرورت دانست و گفت: تشکیل این قرارگاه باید به طور جدی دنبال شود تا مردم بتوانند در یک آرامش خاطر بهتری قرار بگیرند.

سید هاشم حسینی مدیر امداد و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در قرارگاه پدافند زیستی شفا در اراک گفت: خوشبختانه در این دو روز با بازدیدی که از استان مرکزی داشتیم این را به وضوح دیدیم که یک همدلی و هم افزایی در مجموعه استان مرکزی برای مقابله با کرونا وجود دارد که قابل تقدیر است.

حسینی با اشاره به اینکه استان مرکزی خوشبختانه عملکرد خوبی در سازماندهی، مدیریت و پایش بیماران مبتلا به بیماری کرونا داشته است اظهار کرد: این استان اقدامات مناسبی هم در موضوع درمان انجام داده است.

وی راه اندازی سامانه ۳۸۳۹ در استان مرکزی به منظور پاسخ به سؤالات مربوط به کرونا را یک اقدام ارزشمند و ابتکاری دانست و افزود: این اقدام می‌تواند برای سایر استان‌ها الگو باشد چراکه سامانه کشوری ۴۰۳۰ پاسخگوی نیازهای مردم کشور نیست.

مدیر امداد و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: در ورودی‌های شهرستان‌ها خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای غربالگری ورودی و خروجی شهر انجام می‌شود که باید به‌طورجدی تر ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: متأسفانه جدای از اینکه این ویروس بار بهداشتی دارد امروز بار روانی آن بر بار بهداشتی در حال غلبه شدن است که این مسائل روانی در آینده می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند که همه باید در راستای کاهش بار روانی این ویروس اقداماتی را انجام دهند.

حسینی، تشکیل قرارگاه رسانه‌ای برای مقابله با کرونا در استان‌ها را یک امر ضرورت دانست و ادامه داد: تشکیل این قرارگاه باید به‌طورجدی دنبال شود تا مردم بتوانند در یک آرامش خاطر بهتری قرار بگیرند.

مدیر امداد و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: همچنان که کارها و اقدامات بهداشتی و درمانی را انجام می‌دهیم باید در خصوص فضای مجازی نیز اقدامات ویژه‌ای در نظر بگیریم که به شکل منسجم تولیداتی مناسب در این راستا تهیه شود و البته وزارت ارشاد هم با برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا ورود پیداکرده است.

وی به تفاهم‌نامه سازمان بسیج با وزارت بهداشت برای تولید محتوا در راستای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: یکی از بندهای مهم تفاهم‌نامه سازمان بسیج با وزارت بهداشت تولید محتوا با شگردها و زبان‌های مختلف برای مخاطب‌های متفاوت است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید در این خصوص برنامه‌ریزی شود.

حسینی با اشاره به اینکه استرس و وحشت در شرایط فعلی اصلاً برای مردم خوب نیست خاطرنشان کرد: چراکه باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و مشکل‌آفرین خواهد بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار