کد خبر: 993665
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: بیش از 353 گونه جانوری اعم از پستاندار، پرنده، خزنده، دوزیست و ماهی در اکوسیستم‌های خشکی و آب‌های داخلی این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سعید شهند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی، برخورداری از تنوع اقلیمی و اکوسیستمی و وجود منابع آبی مطلوب دارای غنای گونه‌ای بالایی است.

وی افزود: حیات وحش در حفاظت از محیط زیست، رفاه انسان و توسعه پایدار نقش اساسی و محوری دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: حیات وحش دارای ارزش‌های بی‌نظیر از جمله اکوسیستمی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، آموزشی، فرهنگی و زیبایی شناسی است و در توسعه پایدار جوامع انسانی نقش اساسی دارد.

شهند اضافه کرد: افزایش جمعیت انسانی و گسترش توسعه‌ منجر به هم پوشانی بین زیستگاه‌های حیات وحش و انسان‌ها شده و این وضعیت موجب ایجاد نگاهی تخریبی و به خطر افتادن حیات وحش شده است.

وی بیان کرد: امروز تخریب زیستگاه‌ها و افت کیفیت آنها، کشاورزی و توسعه ناپایدار، شکار غیرقانونی و قاچاق حیات وحش، برداشت بیش از حد و کم آبی تنش‌هایی است که حیات وحش را به چالش می‌کشد و بقای آن را تهدید می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه حیات وحش دنیا از جمله ایران در وضعیتی قرار گرفته که بدون حمایت قادر به ادامه حیات نیست، اضافه‌کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه برخورد مناسب با گونه‌های حیات وحش و نظارت و پایش بر زیستگاه‌های حیات وحش از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است.

شهند با بیان اینکه ۱۳ اسفندماه روز جهانی حیات وحش نامگذاری شده ، گفت: شعار امسال روز جهانی حیات وحش”پایداری تمام اشکال حیات بر روی زمین" است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: این شعار در برگیرنده تمام گیاهان و جانوران وحشی به عنوان جزیی از تنوع زیستی و همچنین بخش مهمی از معیشت مردم، بویژه جوامعی است که با طبیعت ارتباط نزدیک دارند.

وی اظهار داشت: این شعار همچنین بر اهمیت بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی در حمایت از دستیابی به اهداف جهانی توسعه پایدار سازمان ملل تاکید دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با توجه به روند فزاینده تهدیدات پیش روی حیات وحش که شمار بیشتری از گونه‌ها و جمعیت‌های آنها را به گرداب انقراض می‌کشاند، نیازمند مشارکت و همراهی کلیه آحاد جامعه هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر