کد خبر: 993589
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
نگاهی به پیروزی رئال مقابل بارسا
در حالی رئال با برتری مقابل بارسا در هفته بیست و ششم لالیگا فاتح ال‌کلاسیکو شد که مسی مانند رقابت‌های دو تیم در دو سال اخیر، ستاره خاموش برنابئو بود.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در روز‌هایی که ویروس کرونا خیلی از مردم جهان را نگران کرده است، دوشنبه شب تمام نگاه‌ها به ورزشگاه برنابئو در اسپانیا بود، جایی که رویارویی رئال و بارسا در ال‌کلاسیکو برای ۹۰ دقیقه هم که شده بود حواس هواداران فوتبال را از ویروسی که این هفته‌ها در سطح دنیا فراگیر شده پرت کرد.

رئال دوباره در صدر
مسابقه یک‌شنبه شب تحت تأثیر رقابت نزدیک رئال و بارسا در بالای جدول لالیگا بود. رئال با ۵۳ امتیاز پیش از بازی دوم بود و بارسا با ۵۵ امتیاز تیم اول جدول، دو تیمی که با توجه به فاصله ۱۰ امتیازی‌شان با تیم سوم جدول، یعنی سویا به نظر می‌رسد تقریباً راه خود را از بقیه تیم‌ها جدا کرده‌اند تا در پایان لالیگا در بهار سال آینده راموس یا مسی جام را بالای سر ببرند. رئال برنده ال‌کلاسیکوی یک‌شنبه شب بود، تیمی که پس از درخشش کورتوا در نیمه اول مقابل ضربات مسی و گریزمان، در نیمه دوم توانست با دو گل برنده بازی باشد. رئالی‌ها با گل‌های وینیسیوس و ماریانو دیاز هم صدر را پس گرفتند و هم پس از شش سال به طلسم پیروز نشدن در ال‌کلاسیکو‌های خانگی لالیگا فائق آمدند. حالا رئال با ۵۶ امتیاز دوباره در صدر جدول قرار دارد و بارسا با اختلاف یک امتیازی سایه به‌سایه مادریدی‌ها حرکت می‌کند تا رقابت این دو تیم در ۱۲ هفته باقی مانده از لالیگا برای قهرمانی جذاب‌تر و البته نزدیک و پرهیجان دنبال شود. پیروزی در ال‌کلاسیکو برای زیدان که تیمش هفته گذشته با باخت خانگی به سیتی، سایه حذف از لیگ قهرمانان را بالای سرش می‌بیند، بهترین نتیجه بود تا رئال خیلی زود از بحران شکست در UCL خارج شود.

بحران ال‌کلاسیکویی لئو پس از رفتن کریس
زدن چهار گل به ایبار و پوکر در آخرین بازی پیش از رویارویی با رئال سبب شده بود آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا در ال‌کلاسیکو چشم‌شان به ساق‌های شماره ۱۰ خود باشد تا مسی بتواند تیم‌شان را که این هفته پرفراز و نشیب نتیجه می‌گیرد، به سمت پیروزی هل بدهد. در ال‌کلاسیکوی یک‌شنبه شب، اما خط دفاعی رئال و کورتوا سد محکمی مقابل مسی بودند تا او در برنابئو نتواند شب پرفروغی را تجربه کند. کاپیتان بارسا با وجود تلاش زیاد بعد از سوت پایان آنتونیو متئو لائوز تیمش را بازنده مهم‌ترین بازی هفته بیست و ششم لالیگا دید. مسی که بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های ال‌کلاسیکو به شمار می‌آید، نزدیک به دو سال و از می‌سال ۲۰۱۸ در باز کردن دروازه رئال‌مادرید ناکام مانده و یک‌شنبه نیز کاپیتان بارسا موفق به گلزنی نشد تا حسرت مسی برای باز کردن دوباره دروازه رئال همچنان ادامه داشته باشد. نکته جالب توجه عدم گلزنی مسی در بازی با رئال پس از رفتن کریس رونالدو از مادرید است، به خصوص که تا دو سال پیش که هنوز سی‌آر سون به تورین نرفته بود، رویارویی مسی و رونالدو یکی از مهم‌ترین بخش‌های جذاب ال‌کلاسیکو بود و به نظر می‌رسد رفتن شماره ۷ رئال به ایتالیا، مسی را هم در بازی‌های ال‌کلاسیکو وارد بحران گلزنی کرده است.

گلزنان غیرقابل پیش‌بینی
وینیسیوس جونیور یکی از ستاره‌های رئال در ال‌کلاسیکوی یک‌شنبه شب بود. ستاره برزیلی مادریدی‌ها که تنها ۱۹ سال سن دارد با باز کردن دروازه ترشتگن، حالا جوان‌ترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو است و توانست رکوردی را که پیش از این در اختیار مسی بود به نام خود ثبت کند. زین‌الدین زیدان هم پس از پایان بازی به ستایش از ستاره برزیلی‌اش پرداخت: «وینی لایق چنین گلی بود. این یک گل مهم برابر رقیب دیرینه بود.» ماریانو دیاز، زننده گل دوم رئال هم تعویض طلایی زیدان بود، بازیکنی که در دقیقه ۹۰+ یک به‌عنوان بازیکن جانشین به جای کریم بنزما وارد زمین مسابقه شد و توانست تنها یک دقیقه بعد از ورودش گل دوم را برای رئال به ثمر برساند تا پیروزی شاگردان زیدان پربارتر شود. ماریانو در حالی مقابل بارسا گل زد که هرگز جایی در فهرست ۱۸ نفره زیدان نداشت، ولی به یک‌باره زیزو نام او را در فهرست ال‌کلاسیکو قرار داد تا سرمربی رئال به گلزنی مهاجم تیمش اینطور واکنش نشان دهد: «برای او بسیار خوشحالم،  چون مدت‌ها بود بازی نکرده بود. همه برای ماریانو خوشحالیم. او در یک دقیقه همه توانش را در زمین گذاشت و این همان چیزی است که از او انتظار داشتم.»

روز‌های سخت آبی‌و‌اناری‌ها
هر چقدر هم پیکه در نشست خبری پس از بازی با گفتن این جمله که «این ضعیف‌ترین رئالی بود که در برنابئو دیده بودم» بخواهد ترکش‌های شکست بارسا را کمتر کند، اما باید قبول کرد که آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا، روز‌های خوبی را تجربه نمی‌کنند و رفتن والورده و آمدن ستین هم نتوانسته یک بارسای مقتدر مانند فصل‌های گذشته را به یاد آورد. تساوی مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان و حالا هم شکست در ال‌کلاسیکو، هواداران بارسا را نگران کرده است که ستین نتوانسته مربی‌ای نشان دهد که می‌تواند بارسا را به اوج برگرداند. مسی هم چندی قبل در مصاحبه با موندو دیپورتیوو اعتراف کرده بود بارسلونا با فرم فعلی در فصل جاری نمی‌تواند به موفقیت چندانی دست یابد و به نظر می‌رسد هواداران بارسا نیز با او هم‌عقیده باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار