کد خبر: 993218
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
سقوط ارزش بورس‌های اقتصاد اول و دوم دنیا در اثر اشاعه ویروس کرونا موجب شده تا شرکت‌ها پیش‌بینی‌های قبلی خود را در رابطه با فروش و درآمد و سود اصلاح کنند، از همین‌رو موج دوم ریزش بازار‌ها به دلیل اصلاح گزارش‌های مالی شرکت‌ها می‌تواند در دنیا چشمگیر‌تر باشد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در معاملات جمعه بورس امریکا شاخص S&P۵۰۰ برای هفتمین روز متوالی منفی شد و در واقع هفته گذشته بدترین عملکرد هفتگی این شاخص در ۱۲ سال گذشته بوده‌است.

در واقع هفته گذشته بدترین عملکرد هفتگی شاخص S&P۵۰۰ از سال ۲۰۰۸ و وقوع رکورد بزرگ اقتصادی در امریکا به شمار می‌رود.

دلیل اصلی روند نزولی وال استریت شیوع سریع ویروس کرونا در این کشور و دیگر اقتصاد‌های مهم جهان نظیر کره‌جنوبی و ایتالیاست که این نگرانی را به وجود آورده که اقتصاد امریکا را مجدداً وارد رکود کند.

البته در ساعات پایانی معاملاتی دیروز بازار بخشی از افت خود را جبران کرد. شاخص نزدک، داو جونز، S&P۵۰۰ در معاملات روز پنج‌شنبه هر سه شاخص ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

بازنگری شرکت‌ها در فروش و درآمد
بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی در جهان اعلام کرد که تولید و درآمد این شرکت به شدت کاهش یافته و بعید است سایه تأثیر ویروس کرونا حداقل در سال جاری از روی این شرکت برداشته‌شود.

به گزارش رویترز، شرکت بزرگ تولید مواد شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی آلمان (باسف) هشدار داده که درآمد‌های این شرکت در سال جاری پس از شیوع ویروس کرونا افت بیشتری خواهد داشت. این شرکت اعلام کرده که شیوع ویروس کرونا تأثیر زیادی‌روی تقاضا گذاشته‌است.

بر اساس این گزارش بزرگ‌ترین شرکت مواد شیمیایی جهان اعلام کرد که ویروس کرونا ابهام زیادی را در اقتصاد جهان ایجاد کرده‌است.

از سویی دیگر انتظاری بر اینکه چالش تجاری بین امریکا و شرکایش رو به بهبود باشد، وجود ندارد.

مارتین برودر مولر، رئیس شرکت باسف اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال جاری مؤلفه جدیدی را به شرایط اقتصاد جهانی به ویژه چین اضافه کرد. کاهش تقاضا و تولید در بسیاری از صنایع وجود دارد و عواقب آن نیز وجود خواهد داشت.

این شرکت اعلام کرد که میزان درآمدش که پیش از این ۵ میلیارد دلار پیش‌بینی شده‌بود به حدود ۲/ ۴ میلیارد دلار خواهد رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار