کد خبر: 993031
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
۴۷۵ هزار یورو طلب بودیمیر ۱۵۰۰ هزار یورویی!
پرسپولیس طی چهار فصل، روز‌های خوش و البته توأم با موفقیت بسیاری را با مربیان و بازیکنان کروات سپری کرده، اما بی‌کفایتی مدیریتی حالا سرخپوشان را با کروات‌ها به چالش کشیده، به‌طوری‌که بعد از شکایت برانکو و دستیارانش، بودیمیر هم دست به اقدامی مشابه برای دریافت مطالباتش از پرسپولیس زد. اقدامی که جریمه‌ای سنگین برای پرسپولیس به همراه داشت.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هشدارش از ماه‌ها قبل داده شده بود؛ اینکه داستان بودیمیر تکرار ماجرای آنتونی گولچ نشود که یک‌طرفه فسخ کرد و چندصد هزار دلار هم گرفت، در حالی که آقایان مدعی بودند که گولچ محکوم می‌شود، اما دست‌آخر این پرسپولیس بود که متضرر شد!

اوایل تابستان بود که در پی عدم توجه باشگاه پرسپولیس به اخطار‌های بودیمیر برای پرداخت مطالباتش، مهاجم کروات سرخپوشان که هنوز یک فصل دیگر با این تیم قرارداد داشت با ارسال نامه‌ای به فیفا ضمن فسخ قرارداد یک‌طرفه خواهان دریافت تمامی حق و حقوقش شد.

طلب بودیمیر پنج ماه حقوق عقب افتاده ماهانه در نیم‌فصل دوم فصل قبل بود (از ۱۹ ژانویه تا ۲۳ جون ۲۰۱۹) که شامل یک قسط ۲۵هزار یورویی، سه قسط ۲۶هزار یورویی و یک قسط ۱۹هزار یورویی می‌شد و پرسپولیس می‌توانست با مدیریت درست نه فقط مانع از فسخ و شکایت این بازیکن کروات و باز شدن پرونده‌ای دیگر علیه سرخپوشان در فیفا شود که ناچار به پرداخت دیرکرد هم نمی‌شد. بی‌توجهی‌های همیشگی، اما بار دیگر سرخپوشان را به دردسری میلیاردی انداخت و حالا سرخپوشان طبق رأی فیفا در صورت عدم پرداخت به‌موقع مطالبات بازیکنی که در زمان عقد قرارداد گفته می‌شد قیمت واقعی او ۱۵۰۰ یورو است، اما قراردادی ۵۰۰ هزار یورویی بسته با محرومیتی سنگین مواجه خواهند شد.

مهاجم ۳۲ ساله سابق دیناموزاگرب کرواسی که تنها یک نیم‌فصل برای سرخپوشان به میدان رفت و از همان ابتدا نیز انتقاد‌های بسیاری به او شد، دو ماه پیش از پرسپولیس شکایت کرد. شکایتی ۸۰ صفحه‌ای که محکومیت پرسپولیس را به دنبال داشت و طبق حکم صادره از سوی فیفا باید ۴۷۵ هزار یورو به بودیمیر بابت مطالبات قرارداد فصل گذشته و قرارداد فصل جاری بپردازد که از این میزان، ۱۴۸ هزار یورو بابت فصل گذشته است، به‌اضافه ۵ درصد سود (غرامت) تا روز تسویه بدهی. سرخپوشان برای پرداخت این بدهی ۴۵ روز مهلت دارند که در صورت عدم تسویه در این مدت به محرومیت از جذب بازیکن داخلی و خارجی در سه پنجره نقل و انتقالات محروم می‌شوند. محرومیتی که البته به محض تسویه بدهی مرتفع می‌شود.

پرسپولیس در حالی باید تا ۴۵ روز دیگر ۴۷۵ هزار یورو بابت شکایت بودیمیر بپردازد که فاصله چندان زیادی با محکومیت در پرونده برانکو و دستیارانش هم ندارد. کادر فنی کروات پرسپولیس طلبی ۷۹۷ هزار و ۹۲۱ یورویی از سرخپوشان دارند که البته بدون تردید به آن هزینه‌های دادرسی هم اضافه خواهد شد تا غرامتی یک میلیون یورویی روی دست این تیم بگذارد. طلبی که بی‌هیچ تردیدی نتیجه عدم مدیریت آقایان در پرداخت به‌موقع مطالبات کادر فنی قبلی بوده که مشمول دیرکرد هم شده تا بدهی نجومی دیگری از خود به جا بگذارد، درست مثل طلب کالدرون که اتفاقاً پرداخت آن نیز کار را به شکایت مرد آرژانتینی از پرسپولیس کشیده تا نهایت کار تمام خارجی‌های این تیم برای دریافت مطالبات‌شان به فیفا بکشد!

پرونده‌های پرتعداد و گرانقیمتی که هرگز درس عبرت نشده برای مدیران که علاوه بر پرداخت به‌موقع مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی، اندکی هم در عقد قرارداد با آن‌ها دقت کنند که اگر می‌شد، امروز آنتونی استوکس با وجود غیبت در تمرینات سرخپوشان بعد از سفر به دوبی با اعتماد به نفس کامل در پی تهدید‌های باشگاه صراحتاً نمی‌گفت تا کرونا هست تعطیلات ادامه دارد و با اطمینان خاطر تأکید نمی‌کرد که پرسپولیس با وجود بند‌های مندرج در قراردادش حق جریمه او را ندارد. ادعایی که البته باشگاه پرسپولیس آن را رد کرده است. هرچند که تجربه ثابت کرده در اینگونه مواقع ادعای بازیکنان و مربیان درست است، نه تکذیبیه‌های باشگاه که نمونه واضح آن داستان گولچ و ژوزه بود که گفته می‌شد محکوم می‌شوند و ناچار به پرداخت غرامت، اما داستان مثل همیشه کاملاً برعکس شد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار