کد خبر: 992951
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
وزارت خارجه آمریکا با جانبداری از ترکیه در خصوص حملات هوایی به نظامیان این کشور در ادلب، خواستار توقف عملیات ارتش سوریه در این استان شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت آمریکا که طی دو سال اخیر به دلیل عملیات‌های نظامی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه با آنکارا به اختلافات عدیده‌ای خورده بود، این بار از مداخله نظامی ترکیه در ادلب حمایت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت خارجه آمریکا با ابراز «نگرانی شدید» از حملات هوایی به نظامیان ترکیه در ادلب، گفت که واشنگتن در کنار این متحد خود می‌ایستد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ما همراه متحد خود در ناتو، یعنی ترکیه هستیم و به درخواست برای آتش‌بس تهاجم شرورانه رژیم اسد، روسیه و نیرو‌های مورد حمایت ایران ادامه می‌دهیم».

روز گذشته بود که منابع خبری معارض و برخی شبکه‌ها از جمله الجزیره با اشاره به وقوع درگیری‌های شدید در شهر سراقب، ادعا کردند که گروه‌های تروریستی توانسته‌اند مجددا سراقب را به اشغال خود درآورند. با این حال یک منبع روس دقایقی بعد از انتشار آن خبر، سقوط سراقب را تکذیب کرده و گفت شهر در کنترل کامل ارتش سوریه است.

تروریست‌های وابسته به ترکیه نیز قصد داشتند با آغاز عملیات خود در جبهه سراقب، ارتش سوریه را مشغول کنند تا مانع از تداوم عملیات آن در منطقه مهم «جبل الزاویه» در جنوب ادلب شوند. تروریست‌های «جبهه النصره»، «أنصار التوحید» (وابسته به داعش) و «أجناد القوقاز» شامگاه گذشته نیز به شمال غرب سراقب حمله کردند.

شبکه «المیادین» بامداد امروز گزارش داد ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شدند.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استان‌های ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته مجددا آغاز شد و کما کان ادامه دارد. ارتش سوریه شامگاه گذشته یازده منطقه را در این محور آزاد کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز امروز درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه توضیح داد: «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند».
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار