کد خبر: 992804
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استا ن اصفهان
مهندس ابوطالب امینی گفت : بیشاز 50 درصد از مساحت نزدیک به 2 میلیون هکتار اراضی موجود در حوضه سدها را مطالعه شده ونزدیک به 600 هزار هکتار از آن را منطبق با اهداف تعیین شده برا ی پیش گیری از بروز سیل وخسارات آن اجرایی شده است .

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استا ن اصفهان اعلام کرد: کنترل سیلابها وجلوگیری از خسارات ناشی ازسیلاب ، کاهش فرسایش خاک وجلوگیری ازحمل رسوبات وتوسعه پوشش گیاهی در حو ضه سدها از اهداف سازمان جنگل ها ، مراتع وآبخیزداری کشور به شمار می رود.

ابوطالب امینی  اظهارداشت: با توجه به این اهداف اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان 50 درصد از مساحت نزدیک به 2 میلیون هکتار اراضی موجود در حوضه سدها را مطالعه کرده ونزدیک به 600 هزار هکتار از آنرا منطبق با اهداف تعیین شده برا ی پیش گیری از بروز سیل وخسارات آن اجرایی نموده است .

وی افزود: این اقدامات شامل: اجرای تعدادی بندهای خاکی با ارتفاع کوتاه ، پخش سیلاب ، بندهای سنگی ملاتی ، توسعه پوشش گیاهی با انجام عملیات بذرکاری ، کپه کاری ، حفاظت ، قرق واقدامات مدیریتی می شود.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار